וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביל באמצע, שביל בצד

28.10.2009 / 11:00

שלושה שבילים חוצים את תל אביב ומספרים את סיפורה - השביל הלבן, השביל הכחול והשביל הירוק. בסוף השבוע הקרוב הם ייחנכו, לרגל סיומה של שנת ה-100 של העיר

כמחווה של תל אביב של שנת המאה לתל אביב של המאות הבאות, ייחנכו בסוף השבוע הקרוב, 30-31 באוקטובר, שלושת השבילים שמגוללים את סיפורה של העיר: כל שביל והצבע שלו, כל שביל והסיפור שלו.

השביל הלבן עוקב אחר הפרקים החשובים בתולדות תל אביב. הוא מתחיל בגבול יפו ההיסטורית, נוה צדק ואחוזת בית, ומשם עובר ללבה של העיר, כשלאורכו נקודות ציון חשובות בהיסטוריה שלה. בו בזמן, מספק השביל הצצה אל מגוון הסגנונות האדריכליים שמאפיינים את בנייניה של תל אביב, ובכלל זה עובר בעיר הלבנה – האזור שהוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת תרבות עולמית.

השביל הכחול עובר לאורך קו החוף של תל אביב, ממדרון יפו בדרום לנמל תל אביב בצפון, ומתחקה אחר אופייה הים תיכוני של העיר. לאורכו ניתן למצוא נקודות ציון חשובות בהיסטוריה של העיר ובמורשת התרבותית של תושביה.

ואילו השביל הירוק מתמקד בטבע העירוני של תל אביב, שמייסדיה ביקשו שתהיה עיר גנים הקמה מהחולות. השביל ממוקם על גדות נחל הירקון ועובר דרך תחנות שונות שמשקפות את התפקיד שממלא הטבע בתוך הכרך הסואן.

לרגל השקתם של שלושת השבילים, ייערכו בסוף השבוע הקרוב מספר פעילויות מיוחדות לאורכם. השבילים עצמם יקושטו בדגלים ובכרזות שיציינו את כל נקודות הציון שדרכם הם עוברים. מדריכים של עמותת התיירות יקיימו סיורים מיוחדים ובתי עסק נבחרים הממוקמים לאורך השבילים יציעו מבצעים מיוחדים למטיילים.

כמו כן, בלב כל שביל תוקם עמדה מיוחדת בה יחולקו מפות השבילים ותתקיים פעילות חווייתית לכל המשפחה. העמדה של השביל הלבן תמוקם ליד הקיוסק הראשון של העיר, בפינת שדרות רוטשילד ורחוב הרצל, זו של השביל הכחול – ליד מגדל השעון ביפו, וזו של השביל הירוק – סמוך לאגם בגני יהושע. לפרטים נוספים, הקליקו למטה, ואל תשכחו לחבוש כובעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully