וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאב נפרד מהאוצר: "המפתח להצלחה הוא החינוך"

פנחס וולף

28.10.2009 / 11:26

מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, הגיע למסור סקירת פרידה בפני ועדת הכספים של הכנסת על ביצועי המשק הישראלי וזכה למחמאות. היו"ר גפני: "שינית את ההגדרה של נערי האוצר – חשבתי שרק רע יש שם"

מנכ"ל משרד האוצר היוצא, ירום אריאב, הגיע היום לוועדת הכספים של הכנסת כדי למסור סקירה אחרונה מתוקף תפקידו: ""אחרי המשבר הכלכלי העולמי שעברנו אנחנו רואים התאוששות של המערכת הפיננסית העולמית, הודות למעורבות מאסיבית של ממשלות שונות מבחינת הזרמות כספים למשק. יש גם שיפור בסחר העולמי שקיבל מכה מאוד חזקה במשבר הזה: הייתה ירידה של 60 אחוז בסחר ואנחנו רואים עליה חדה הנובעת גם מחידוש מלאים. עם זאת, עדיין לא חזרנו לרמה שהייתה לפני תחילת הירידה".

אריאב טען בסקירה כי עומק המשבר הכלכלי בישראל היה רדוד יותר ומשך הזמן שלו קצר יותר: "נכנסנו אליו יחסית מאוחר ואנחנו יוצאים ממנו בין הראשונים". מהנתונים שאריאב הציג בוועדה עולה כי ברבעון הראשון של השנה כלכלת ישראל התכווצה ב- 3.3 אחוז וכי ברבעון השני של השנה נרשמה עליה של 0.8 אחוז. זאת לעומת מדינות מתקדמות אחרות כמו גרמניה לדוגמה שירדה ברבעון הראשון ב- 14.4 אחוז וברבעון השני חלה עליה של 1.3 אחוז, או ארצות הברית שירדה ברבעון הראשון ב- 6.4 אחוז וברבעון השני ירדה באחוז נוסף. אריאב חזק והעריך כי בשנה הבאה (2010) יצמח המשק הישראלי בשיעור כולל של 2.4 אחוזים.

"המשק הישראלי הגיע למשבר הכלכלי העולמי עם נתוני פתיחה טובים לאחר חמש שנים של צמיחה – כבר בתחילתו עשינו אפיון של תנאי המשק והבנו שתרופות שנכונות לארצות הברית לא נכונות אצלנו. היינו מאוד זהירים ומדודים" אמר אריאב והוסיף: "המשק הישראלי יכול לרשום לעצמו שהוא מתמודד יפה עם המשבר".

מנכ"ל המשרד היוצר הדגיש את החשיבות של מערכת החינוך בשמירה על מגמת הצמיחה במשק הישראלי: "המפתח שלנו להצלחה זה חינוך חינוך ושוב חינוך: אי השוויון בחינוך מגדיל את הפערים בדור השני. חשוב גם להתמקד בהעלאת השתתפות בשוק העבודה, ברפורמות מבניות בענפי המשק (קרקעות, נמלים, חשמל, דואר ואשראי), שימור ושיפור היתרונות היחסיים של ישראל והתייעלות ושיפור השירות בסקטור הציבורי".

אריאב זכה להוקרה מצד חברי הועדה ובראשם היו"ר ח"כ משה גפני (יהודית התורה) שהחמיא לאריאב ואמר: "עברנו עם אריאב תקופה קשה מאוד של התקציב הדו-שנתי, המשבר הכלכלי העולמי והמשבר הכלכלי בישראל. אני חושב שעברנו את זה בסדר ואריאב תרם לעניין הרבה מאוד". גפני ביקש גם לפנות לאריאב באופן אישי והוסיף "היית מאלה ששינו אצלי את ההגדרות של 'נערי האוצר'. חשבתי שרק רע יש שם – אבל המציאות שראיתי בתקופה הזו היא שיש גם צד שני למטבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully