וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המיתון: החרדים קונים יותר

עדי דברת-מזריץ

27.10.2009 / 8:43

לפי סקר של נילסן, ההוצאה על מוצרי צריכה במגזר החרדי זינקה בשנה האחרונה ב-11% - בעוד שבמגזר הכללי היא עלתה ב-3% בלבד. החרדים אף מתנסים במוצרים חדשים יותר מהחילונים

למרות המיתון, ההוצאה על מוצרי צריכה במגזר החרדי עלתה בשנה האחרונה בשיעור ניכר - כל עולה מסקר שערכה חברת נילסן לקראת כנס השיווק השנתי למגזר החרדי.

ההוצאה על מוצרי צריכה במגזר הכללי צמחה בין ספטמבר 2008 לספטמבר 2009 ב-3% בלבד, לעומת 9% בשנה שבין ספטמבר 2007 לספטמבר 2008. במגזר החרדי זינקה בתקופה זו ההוצאה על מוצרי צריכה ביותר מ-11%, לאחר שבשנה הקודמת היא עלתה ב-8%. ייתכן כי הפער נובע מכך שהמגזר החרדי צורך מוצרים בסיסיים יותר - ולכן נפגע פחות מהמיתון.

מהסקר עולה כי החרדים קונים יותר מבעבר ברשתות שאינן פונות אך ורק אליהם: בשנה האחרונה בוצעו 62% מהקניות של המגזר החרדי ברשתות חרדיות, לעומת 68% בשנה שעברה. מדובר בחדשות טובות לרשתות הכלליות, מפני שהחרדים אחראים על 9% מהקניות של מוצרי צריכה. נראה כי הפופולריות הגוברת של הרשתות הכלליות בקרב החרדים נובעת מהחרם שהוכרז על שפע שוק של רבוע כחול עקב הפעלת הרשת האחות AM:PM בשבת, וכן מהסבת כמה מסניפי שפע שוק לסניפים של מגה בול.

הרשת המובילה במגזר - "יש" של שופרסל

שנה בלבד לאחר השקתה, הרשת המובילה במגזר החרדי היא יש של שופרסל, עם נתח שוק של 36%. שפע שוק מחזיקה ב-10% בלבד. רשת בר כל ברכת הארץ מחזיקה בנתח של 13%, רמי לוי שיווק השקמה ב-4% ואבא ויקטורי ב-3%. לרשתות יש לאן לצמוח, שכן המינימרקטים הפרטיים עדיין מחזיקים בנתח שוק של 23%.

כדי למשוך את המגזר החרדי יכולות הרשתות להשתמש במותג הפרטי שלהן. במגזר החרדי יש נכונות רבה יותר להתנסות במוצרים לבית של המותג הפרטי - 17% לעומת 10% במגזר הכללי. בשאר הקטגוריות, הנכונות להתנסות במותג הפרטי זהה בקרב החרדים והמגזר הכללי. מוצרי מותג פרטי שמתקבלים בחיבה גדולה יותר אצל המגזר החרדי הם פיצות קפואות ומצוננות, סלטים ארוזים, דבש, מגבונים לתינוק, נייר טואלט, מגשיות אלומיניום ושקיות לעטיפה.

מהסקר עולה כי המגזר החרדי אינו שמרן כפי שנהוג לחשוב, ואף מתנסה יותר במוצרים חדשים מהמגזר הכללי. הדבר ניכר בעיקר בתחום המוצרים לבית, שבו מהווים המוצרים החדשים 16% מהצריכה לעומת 10% במגזר הכללי.

"משק בית חרדי צריך להיות יצירתי ופתוח יותר כדי לעמוד בתקציב, ולכן יש פתיחות הן למותג פרטי והן למוצרים חדשים", אומר מנכ"ל נילסן ישראל, רן דותן. "הדבר בולט יותר במוצרים לבית כי בקטגוריה הזאת משקיע המגזר החרדי יותר מהמגזר הכללי".

מאפיין נוסף של הצריכה במגזר החרדי הוא תמהיל המוצרים, שמושפע מריבוי הילדים במשק הבית. החרדים צורכים הרבה יותר מוצרים כמו חיתולים, תחליפי חלב אם, חטיפים מלוחים ואבקות להכנת שוקו. לעומת זאת, במגזר הכללי מובילים מוצרים כמו קוטג', יוגורט עם פרי, ביצים, בירה או שתייה חריפה. עקב כך חברות כמו יוניליוור וחוגלה קימברלי חזקות יותר במגזר החרדי, בעוד שתנובה, שטראוס, אסם וטרה חזקות יותר במגזר הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully