וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בת"א: 11 אלף דירות חדשות

רנית נחום-הלוי

27.10.2009 / 8:22

אחרי תשע שנות תכנון, תוכנית המתאר המקומית לפיתוח צפון-מערב העיר אושרה להפקדה. הפרויקט משתרע על כ-2,000 דונם וצפוי לכלול שטחי מסחר, תעסוקה, בנייני ציבור ופארקים

לאחר תשע שנות תכנון, התוכנית לפיתוח צפון-מערב העיר תל אביב מתקרבת לישורת האחרונה. ועדת המשנה של המועצה הארצית לעניינים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) אישרה להפקדה את תוכנית המתאר המקומית לפיתוח האזור ולבניית 11,245 דירות.

"מדובר באחת התוכניות הגדולות בישראל", אמר יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב, דורון ספיר. "זו בעצם עיר קטנה וחדשה שתקום בחלק הצפוני של תל אביב. אנחנו מתקרבים מאוד לאישורה הסופי של התוכנית".

התוכנית אושרה להפקדה בת חודשיים. בזמן זה תוצג התוכנית לעיון הציבור, שיוכל להגיש התנגדויות. "תוכנית בסדר גודל כזה - לא מפתיע אם תגרוף הרבה התנגדויות", אמר מהנדס העיר תל אביב, חזי ברקוביץ'. "זוהי תחנה חשובה מאוד. התוכנית הזאת היא האופטימלית, והיא באה לאזן בין זכויות קנייניות של בעלים בקרקע לבין תוכניות ציבוריות".

יו"ר הוועדה המקומית אופטימי יותר וצופה כי היתרי בנייה יוצאו בקרוב. לדבריו, "סדר גודל התוכנית לא מחייב שיוגשו התנגדויות רבות, ואני מעריך שלא יהיו הרבה כאלה. גם בעלי הקרקע רוצים לקדם את התוכניות כמה שיותר מהר, ולכן אני מקווה שהיא תובא לאישור בהקדם האפשרי ובתוך שנה, אפילו פחות, נוכל להוציא היתרי בנייה".

עיר בתוך עיר

תוכנית המתאר המקומית לפיתוח צפון-מערב תל אביב קודמה זה שנים ואושרה בוועדה המקומית במאי 2004. במארס 2008 אושרה להפקדה בוועדה המחוזית, ונידונה שלוש פעמים בוולחו"ף (הוועדה לשמירת הסביבה החופית) עד שאושרה על ידה בנובמבר 2008. מדובר במתחם תכנוני ענק המשתרע על שטח של 1,890 דונם, מרחוב פרופס בתל אביב עד הגבול העירוני עם הרצליה ברחוב יוניצמן בצפון, בין דרך נמיר במזרח לשכונת אזורי חן ורחוב קדושי השואה במערב.

הקרקעות במתחם הן בבעלות פרטית, ובבעלות עיריית תל אביב ומינהל מקרקעי ישראל. לדברי עופר קולקר ממשרד קולקר-קולקר אפשטיין אדריכלים, התוכנית כוללת תמהיל שימושים מגוון: שטחי המגורים ישולבו עם מסחר, תעסוקה, מלונאות, דיור בר-השגה, בנייני ציבור, שטחי ספורט ופארקים. במקום ייבנו 9,245 יחידות דיור בשטח של 120 מ"ר לכל יחידה, עם אופציה לתוספת זכויות בנייה כך שמספר הדירות לא יעלה על 11,245.
היקף זכויות הבנייה לתעסוקה יגיע ל-181,370 מ"ר, וזכויות הבנייה למסחר יהיו בהיקף של 77,774 מ"ר ועוד 191 דונם לבנייני ציבור. "התוכנית היא תוכנית מתארית אבל מפורטת לצורך ביצוע כבישים, מערכות תשתית ובנייה", מסביר קולקר. "זו ממש עיר נוספת שתכלול שימושים מעורבים, והמרכיב העיקרי בה יהיה מגורים ודיור בר-השגה".

6,000 דירות ברות-השגה

לפי התוכנית, כ-6,200 דירות עשויות להיות מיועדות לדיור בר-השגה בשטח של 60-80 מ"ר. העירייה תייעד בנייה של 360 דירות בנות-השגה. 880 דירות יוקמו על אדמות המינהל בבעלות המדינה, ועוד 1,000 דירות יחויבו להקים הבעלים הפרטיים. בנוסף לכך, ייתכן ש-2,000 דירות יחולקו לדירות קטנות - מה שאומר שיש פוטנציאל לעוד 4,000 דירות קטנות בסדר גודל של 60-80 מ"ר.

"המהלך עשוי להשפיע דרמטית על העיר תל אביב", מוסיף יו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר. "מדובר בתוספת של כ-30 אלף איש לפחות - סדר גודל של שלושה ישובים בינוניים. להערכתי הפרויקט הענק הזה יגביר את האטרקטיביות של העיר. גם ההיצע יעלה, מה שעשוי להשפיע על המחירים בתל אביב או בסביבתה".

לדברי סגן ראש העיר ומ"מ הוועדה המקומית, פאר ויסנר, מה שמייחד את התוכנית הוא היחס שלה לחוף הים. בשכונה ייבנו לפחות שש שדרות עירוניות, שישמרו על האופי התל אביבי של העיר ויקשרו בין הרחובות לחוף. לדברי ויסנר, "התוכנית מייצרת טיילת ופארק חופי, וביצוע הפארק מהווה תנאי לבנייה ולאכלוס".

החברה להגנת הטבע ציינה כי הבנייה במרבית השטח מרוחקת 250 מטרים מהים, תוך שמירה על ערכי הטבע של מצוק הכורכר. "התכנית מראה שניתן גם לתכנן אחרת. אפשר לפתח את השטח תוך שמירה וכבוד לערכי הטבע. אנו מקווים שזו תהיה פריצת דרך בשיח התכנוני הנוגע לחיבור העיר לים גם בערים נוספות", אמרו בחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully