וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספינת הדיג" שהבריחה נהרות של דלק

איילה חננאל

27.10.2009 / 22:50

שישה בני אדם נעצרו בחשד שהבריחו במהלך שנת 2009 מאות אלפי ליטרים של דלק בספינה. הדלק שנתפס אסור לפי התקן לשימוש בכלי תחבורה בארץ. מעצרם הוארך בשלושה ימים

שישה בני אדם נעצרו אמש (שלישי) בחשד שהבריחו דלק מחו"ל לארץ בספינה. בית המשפט השלום ברמלה האריך את מעצרם של השישה הוארך בשלושה ימים.

הפרשה נחשפה לאחר חקירה סמויה של זרוע התשתיות ביחידה למאבק בפשיעה הכלכלית אשר התנהלה בחודשים האחרונים. החקירה חשפה תופעה של הברחות של מאות אלפי ליטרים של דלק, האסור על פי התקן לשימוש בכלי תחבורה בארץ, קנייתו בחו"ל ללא דיווח וללא היתר ומבלי ששולמו עליו מיסים, הברחתו לארץ והפצתו. לפי ממצאי החקירה, ההברחות התנהלו במהלך שנת 2009. הדלקת המוברח הועבר למכליות ומשם לרוכשי הדלק אשר חלקם עבריינים מוכרים. כתוצאה מההברחות גרפו המעורבים רווחים הנאמדים במאות אלפי שקלים.

חוקרי המשטרה חקרו את הבעלים של כלי השייט ואיש אחזקה והשניים הודו, שהבריחו כ-150 אלף ליטר סולר מקפריסין לישראל. הבוקר הפכה החקירה לגלויה ונעצרו בה שישה בני אדם בחשד לעבירות של הברחה, הלבנת הון, שיבוש מהלכי חקירה, עבירות על חוק המכס והמע"מ ושימוש פחזני בחומר דליק וזאת בשל כך שהסולר שנתפס נמצא כמסוכן לציבור. שמם של החשודים נאסר לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully