וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אילון מאובטח בלונדון מחשש למעצר

פנחס וולף

27.10.2009 / 21:02

סגן שר החוץ דני אילון, השוהה בביקור בלונדון, מאובטח בטבעת אנושית מחשש למעצר, לאחר ששגרירות ישראל בבריטניה קיבלה התרעה על כוונה להגיש בקשה לכתב מעצר נגדו

סגן שר החוץ דני אילון השוהה כעת (שלישי) בלונדון, מאובטח על ידי טבעת אנושית החל מאתמול. זאת, בעקבות התרעה ששגרירות ישראל בבריטניה קיבלה אתמול התרעה על כוונה להגיש בקשה לכתב מעצר נגדו. בשעה זו נערכת הערכת מצב בשגרירות על ההתנהלות בעקבות ההתרעה.

בפגישותיו עם בכירי הממשל אתמול והיום, אילון העלה את האבסורד שדבר כזה קורה על אדמתם, אף כלפי מנהיגים, שאף לא היו גנרלים בצבא. גורמים בסביבת איילון אמרו כי בני שיחו של אילון הובכו מהפרשייה.

בראשית החודש ביטל השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון את השתתפותו באירוע התרמה בבריטניה לבנייתו של בית לחיילים בודדים זאת בשל איום להגשת תביעה נגדו בעבור פשעי מלחמה. יש לציין כי איילון הודיע מראש שהשתתפותו באירוע מותנית באישור משפטי ממשרד החוץ ומשרד המשפטים אישור שהוא לא קיבל.

יעלון מסר אז בתגובה כי "בשנים האחרונות הוא אכן נמנע מלבקר בברטניה לאור המלצה משפטית, זאת כדי לא לשחק לידי התעמולה שמופעלת כלפי ישראל". לדבריו, "מדובר במערכה שתכליתה ליצור דה לגיטימציה למדינה. זו חזית שכדי להתמודד בה ישראל נדרשת לכוח עמידה פנימי ולפעילות משפטית ודיפלומטית וכך אנו עושים".

שבוע קודם לכן, בעת ביקורו של שר הביטחון אהוד ברק בלונדון, הגישו ארגונים פרו פלסטינים בקשה לבית משפט בלונדון להוצאת צו מעצר נגדו באשמת פשעי מלחמה, על חלקו במבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. העתירה הוגשה בעקבות פרסום דו"ח גולדסטון שקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה ברצועת עזה.

הפלסטינים טענו אז כי יש להוציא צו מעצר בינלאומי נגד ברק, תחת העיקרון של השיפוט הבינלאומי, כפי שנקבע על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג בשנת 2001. הפלסטינים מיוצגים על ידי עוה"ד אירווין תנבי נתאז. יש לציין כי לפי החוק הבריטי ברק זכאי לחסינות מפני הליכים משפטיים מתוקף היותו שר בממשלת ישראל. בית המשפט החליט לדחות את התביעה. הדחייה הגיעה בעקבות פנייה של משרד החוץ הבריטי שטען שברק הוא אורח מפלגת הלייבור ונהנה מחסינות דיפלומטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully