וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה: המליצו כיצד לטפל בגולדסטון

פנחס וולף

27.10.2009 / 20:12

ראש הממשלה הטיל על צוות מקצועי בכיר, הכולל בין היתר את מני מזוז, לגבש המלצות לדרכי טיפול בדו"ח גולדסטון. הצוות יגיש בתוך זמן קצר את המלצותיו לממשלה

ראש הממשלה הטיל היום (שלישי) על צוות מקצועי בכיר לגבש המלצות בדבר חלופות אפשריות, באשר לאופן ההולם שבו צריכה מדינת ישראל לטפל בטענות שהופנו נגדה בדו"ח גולדסטון.

חברי הצוות יהיו היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליט הצבאי הראשי, היועץ המשפטי של משרד החוץ ומזכיר הממשלה, שירכז את פעולת הצוות. הצוות יגיש בתוך זמן קצר את המלצותיו לראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ ושר המשפטים. לאחר מכן, במידה ויהיה צורך בכך, יובאו ההמלצות לאישור הממשלה.

ביום ראשון קיים נתניהו דיון בלשכתו עם שר הביטחון, אהוד ברק, שר המשפטים, יעקב נאמן וראשי מערכת הביטחון ומערכת המשפט. בדיון עלו הסוגיות הרגישות הנובעות מדו"ח גולדסטון וביניהן דיני מלחמה במשפט הבינלאומי, המערכה המדינית בעקבות הדו"ח ודעת הקהל הבינלאומית. ראש הממשלה ביקש מאנשי המקצוע להגיש המלצות מקצועיות כיצד לנהוג.

נתניהו אמר בישיבה כי "העמדת חיילים ומפקדים לועדת חקירה לא עומדת על הפרק. זה לא יהיה. הפרוצדורות שקיימות היום בצה"ל מצוינות".

לאחר הפגישה הבהיר ברק כי לא תוקם ועדת חקירה או ועדת בדיקה שקצין או חייל של צה"ל יחקרו על ידה. ברק הוסיף כי "אנחנו שלחנו את הלוחמים למשימה והם זכאים לגיבוי מוחלט. מדינת ישראל מתכוונת להיאבק נגד הלגיטימיות של דו"ח גולדסטון. בנוסף, תפעל ישראל לתיקון דיני המלחמה, כדי שיותאמו למאבק נגד טרוריסטים שפועלים מקרב אזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully