וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פעילי ימין פגעו בכלי רכב של פלסטינים

יהושע בריינר

27.10.2009 / 20:20

גורמי ביטחון מעריכים כי כלי הרכב הושחתו בפעולת 'תג מחיר' שבוצעה בתגובה לפינוי של קרוואן בהתנחלות נריה. ועד מתיישבי בנימין: "חבל שגם המנהל האזרחי ממהר להאשים יהודים"

חמישה כלי רכב של פלסטינים נופצו היום (שלישי) ורכב נוסף דורדר לוואדי סמוך לצומת הדואר צפונית לרמאללה. על פי הערכת גורמי ביטחון מדובר בפעולת 'תג מחיר' שבוצעה בתגובה לפינוי של קרוואן הבוקר בהתנחלות נריה. נציג של המנהל האזרחי הגיע למקום לאחר שהפלסטינים הגישו תלונה. משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירת האירוע. לדברי גורמי ביטחון מדובר בעליית מדרגה בפעולות תג המחיר.

אחרי הצהריים הגישו תושבי הכפר דיר א-ארם ובית לחם תלונה במנהל האזרחי לפיה מכוניותיהם שחנו בצומת הדואר הושחתו, כשהשמשות נופצו וגלגלי הרכב נוקבו. פלסטיני נוסף התלונן כי אלמונים דירדרו את רכבו לוואדי סמוך וגרמו לו נזק רב. נציג של המנהל הגיע למקום וגבה את עדויותיהם של הפלסטינים.

במערכת הביטחון מעריכים כי מי שעומד מאחורי הפעולה הינם פעילי ימין תושבי האזור, שפעלו כחלק ממדיניות 'תג מחיר', וזאת בתגובה לפינוי קרוואן הבוקר בהתנחלות נריה.

"חבל שגם המנהל האזרחי כמו הערבים, ממהר להאשים יהודים בלי הוכחה של ממש", אומרים בתגובה לדברים ועד מתיישבי בנימין, "זאת למרות שבעשרות מקרים הוכח שמדובר בחיסולי חשבונות פנימיים של הערבים".

כזכור, בעת הפינוי התפתח במקום עימות בין כ-30 רעולי פנים לבין שוטרי מג"ב שהיו במקום, במהלכם יודו אל עבר השוטרים אבנים כשהשוטרים מגיבים ברימוני הלם ובאמצעים לפיזור הפגנות. מאיר ברטלר מתנועת נאמני ארץ ישראל טען הבוקר כי "המדיניות הפינוי מובילה את הציבור להגיב בזעם. על המנהל האזרחי להפסיק לפעול כגיס חמישי של אבו מאזן וחמאס ולסייע ליהודים להתיישב בארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully