וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מחר: סניפי בנק מסד ייפתחו ב-10:00

אלון שן

27.10.2009 / 19:12

העובדים ממשיכים לנקוט בעיצומים בהם החלו בתחילת השבוע, בשל כוונת ההנהלה לערוך שינויים מבניים בעקבות העברת הבעלות על הבנק לבנק הבינלאומי

עובדי בנק מסד ימשיכו לנקוט בעיצומים בהם החלו בתחילת השבוע, בשל כוונת ההנהלה לערוך שינויים מבניים בעקבות העברת הבעלות על הבנק מבנק הפועלים לבנק הבינלאומי. כפי שצויין, העובדים החלו בעיצומים מתחילת השבוע וגם מחר ייפתחו סניפי בנק מסד ב-10:00.

במכתב ששלח היום לעובדי הבנק כתב דן דנו, יו"ר ועד העובדים: "אני מבקש להדגיש: אם לא נבהיר את עמדתנו כעת, אנחנו צפויים למצוא עצמנו בעתיד במצב בו עשרות תפקידים, אם לא יותר, יאוחדו עם הבנק הבינלאומי. הטענה לפיה מדובר במהלכים שלא יזיקו לעובדים היא שגויה ומהווה ניסיון לזרות מלח בעיניי העובדים".

"החשש המרכזי שלנו, חשש המבוסס על ניסיון רב הן שלנו והן של וועדים אחרים בתחום הבנקאות, הוא שתפקידים יתרוקנו מתוכן ויצומצמו ועל כן עובדים בתפקידים שיאוחדו עם הבנק הבינלאומי ייאלצו לעזוב בכל מיני דרכים יצירתיות: פרישות מוקדמות, התפטרות מכורח המציאות ועוד".

עוד כתב דנו כי "העובדה כי ההנהלה ביצעה שינויים מבניים בפועל ללא כל תיאום עם וועד העובדים מעלה אף היא חשש באשר לתוכניותיה לעתיד. לצערנו, הנהלת הבנק לא השכילה להבין כי הנכס המרכזי של הבנק הוא העובדים אשר מבצעים עבודתם במסירות לאורך שנים וכעת היא מבקש להתנער מהם.

אנחנו לא נעמוד מנגד שעה שהנהלת הבנק מנסה בכל מיני דרכים "עוקפות הסכמים" לפגוע בעובדים. דרישותינו ידועות להנהלת הבנק כבר חודשים ארוכים. לצערנו, נראה כי רק עיצומים וצעדים ארגוניים יובילו את ההנהלה להבנה כי עליהם לקיים עמנו משא ומתן בתום לב, בנפש חפצה ומתוך רצון אמיתי לפתור את הסוגיות שעל הפרק ללא פגיעה בכולנו.

חברים יקרים, אף אחד מאיתנו לא שש אלי קרב. אנחנו לא רוצים לפגוע בלקוחותינו אולם אנו ניצבים כעת בשעה מכריעה ואם לא נפעל, ההשלכות על ביטחונם התעסוקתי של העובדים תהיינה קשות"

מבנק מסד נמסר בתגובה: "הנהלת הבנק פועלת בדיוק על פי ההסכמים שנחתמו עם ועד העובדים בעת העברת הבעלות לבנק הבינלאומי, הסכמים שכללו אפשרות לשינויים מבניים, עליהם קיבלו העובדים תשלום גבוה.

נכון לעכשיו, מדובר במספר בודד של עובדים שעליהם מדובר וגם אלו לא ייפגעו - לא בתנאים ולא בשכר, ואין עליהם שום איום של פיטורין". עוד מסרה ההנהלה, כי משא ומתן עם ועד העובדים מתנהל כל העת ולא מובן מדוע נוקטים העובדים בעיצומים במהלכו, וכאשר לא נעשה שינוי כלשהוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully