וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ מצרים: "נוכל למצוא מחליף למובארק"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.10.2009 / 18:43

ראש ממשלת מצרים אחמד נזיף הבהיר כי אם נשיא מצרים חוסני מובארק יחליט שלא להתמודד פעם נוספת על תפקידו ב-2011, מפלגת השלטון לא תתקשה למצוא מועמד ראוי אחר שיחליפו בתפקיד

ראש ממשלת מצרים אחמד נזיף אמר היום (שלישי) כי אם נשיא מצרים חוסני מובארק יחליט שלא להתמודד פעם נוספת על תפקידו ב-2011, מפלגת השלטון לא תתקשה למצוא מועמד ראוי אחר שיחליפו בתפקיד. נזיף ניסה להרגיע אנשי עסקים המשקיעים במדינה באמרו כי עוד מוקדם לדעת אם מובארק יתמודד לתפקיד אולם אין מקום לדאגה.

"אני חושב שאין זה צודק שהנשיא יקבל החלטה כזו שנתיים לפני מועד הבחירות", הוסיף נזיף בנאום שנשא בוועידת משקיעים במזרח התיכון בחסות סוכנות הידיעות 'רויטרס'. "אני לא חושב שאף נשיא מכהן יכול לקבל החלטה מסוג זה שנתיים לפני המועד". יחד עם זאת, הבהיר כי מובארק "בבריאות טובה".

מזכ"ל הליגה הערבית ושר החוץ המצרי לשעבר, עמר מוסא, רמז השבוע כי הוא אינו שולל אפשרות להתמודד לתפקיד נשיא מצרים בבחירות שייערכו ב-2011. בראיון לעיתון המצרי "א-שורוק" אמר מוסא כי לכל אזרח יש זכות להתמודד על התפקיד. "כל אזרח מצרי שיש לו היכולת רשאי לשאת עיניו לכל תפקיד שישרת את המולדת, כולל התפקיד הרם של נשיא המדינה", אמר. לדבריו, גם גמאל מובארק, בנו של הנשיא המכהן, רשאי להתמודד על התפקיד.

עם התקרב מועד הבחירות לנשיאות בשנת 2011, נושא יורשו של חוסני מובארק הולך ותופס נפח משמעותי בתקשורת המצרית. מובארק, הנמצא בתפקידו מאז 1981, מנסה לקדם את מועמדותו של בנו גמאל לתפקיד אולם לא ברור האם הציבור המצרי יסכים לקבל נשיא ללא שום ניסיון צבאי. באחרונה אף דווח על קריאות ליו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית הפורש, מוחמד אל-בראדעי, להתמודד על התפקיד מטעם מפלגת אופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully