וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נשים יועמדו לדין בגין אונס קטינים?

פנחס וולף

27.10.2009 / 18:05

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיה ניתן יהיה להעמיד אישה לדין בגין אינוס קטין. עד שתעבור ההצעה במלואה, ניתן להאשים נשים אונסות רק במעשים מגונים

ניתן להעמיד אישה לדין בגין עבירת אינוס קטין – כך אושר היום (שלישי) בכנסת בקריאה ראשונה. על פי הצעת החוק של חברי הכנסת רונית תירוש (קדימה) וזבולון אורלב (הבית היהודי), אישה שתגרום לקטין לקיים עמה יחסי מין, תועמד לדין בגין עבירת אונס.

חוק העונשין כיום קובע כי לא ניתן להעמיד לדין אישה בגין סעיף אישום של אונס. הצעת החוק נולדה לאחר מספר מקרים בהן אישה ביצעה עבירת אינוס כלפי קטין. לדוגמה, תושבת נתיבות שנעצרה בחשד שאילצה שניים מבניה בני שמונה ו-11 לקיים עמה יחסי מין. על אף שהאישה הודתה במעשים שיוחסו לה, הפרקליטות הגישה נגדה כתב אישום רק בגין מעשים מגונים והתעללות נפשית, כיוון שחוק העונשין אינו מכיר בעבירת אינוס על ידי אישה.

העונש המירבי על המעשים בהם הואשמה האישה מנתיבות הוא שבע שנות מאסר, בעוד שהעונש המרבי בגין עבירות אינוס הוא 20 שנה. הצעת החוק מבקשת להרחיב את חוק העונשין בעבירת האינוס, עבירות מין במשפחה ועבירת הבעילה בהסכמה, כאשר עבירות אלה מבוצעות על ידי אישה. כך במקרה בו אישה גרמה לקטין לקיים עמה יחסי מין שלא בהסכמתו החופשית, או בהסכמתו שהושגה במרמה. אותו הדין יחול גם אם המעשה נעשה בהסכמה, במידה שלקטין טרם מלאו ארבע עשרה שנים.

לדברי תירוש, "לצערנו, מצבים שפעם היו דמיוניים, היום הפכו למציאות. הדעת אינה סובלת שאישה המשחיתה נפשו וגופו של קטין, תוך ניצול יחסי מרות, תלות, חינוך, או השגחה, קל וחומר כאשר המדובר בעבירות בתוך המשפחה, תצא פטורה מעונש כבד רק משום שספר החוקים אינו מכיר בעבירת אינוס על ידי אישה".

אורלב אמר לאחר אישור הצעת החוק כי "לצערי יש תופעות של התבהמות בחברה הישראלית בהן אמהות או מטפלות אונסות ילדים. על החוק לתת מענה הולם כדי למנוע קשיים מיניים חמורים מעין אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully