וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה האחים המוסלמים נטפלים לביונסה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.10.2009 / 20:43

הזמרת ביונסה אמורה להופיע בעוד שבועיים במצרים, אבל גורמים איסלמים לא מתכוונים לאפשר לזמרת הפרובוקטיבית להגיע למדינה. "הממשלה מנסה לגרום לאנשים להתמכר לחטאים"

שבועיים לפני הופעתה המתוכננת במצרים, גורמים איסלמים כבר מאיימים "לפוצץ" את הופעתה של הזמרת האמריקאית המצליחה ביונסה. חברי פרלמנט מטעם מפלגת "האחים המוסלמים" תקפו את הממשלה על כך שהיא מאפשרת לזמרת, הידועה בלבושה החושפני ובהופעתה הפרובוקטיבית, להופיע במדינה. לדבריהם הופעה שלה תהווה הפרה של חוקי ה"שריעה" – חוקי ההלכה המוסלמית.

ביונסה, שאמורה להופיע באחד מאתרי הנופש הגדולים במדינה, הצליחה להרגיז בין היתר את חבר הפרלמנט המצרי מטעם "האחים המוסלמים", ד"ר חמדי חסן, שמתח ביקורת חריפה על הממשלה המצרית המאפשרת "לזמרת המופיעה עירומה בקליפים להופיע במצרים ולהפיץ הפקרות לכל עבר".

"הממשלה מנסה לגרום לאנשים להתמכר לחטאים ולפריצות כדי להשכיח מהם את הפשעים שהיא מבצעת נגדם", אמר חסן בדיון בפרלמנט. הוא הביע פליאה נוכח "הסטנדרטים הכפולים" של הממשלה, אשר "מצד אחד מאפשרת לביונסה להופיע במצרים אך מצד שני מסרבת לאפשר ללהקה איסלמית ששרה שירי דת לילדים להיכנס למדינה ולהופיע".

אולם למרות מחאת הפוליטיקאים נראה שהקהל המצרי הצעיר ממתין בקוצר רוח לבואה של הכוכבת. סטודנטית מצרית צוטטה באתר "אל-ערבייה" באמרה כי מצרים צריכה לקבל בברכה את ביונסה. "צריך להפריד בין אומנות לפוליטיקה", הסבירה הסטודנטית. "יש לכבד את המסורת של כל אחד אך יחד עם זאת לקבל אותה בברכה. אנחנו אוהבים את הקול שלה ונהנים מהופעותיה". אגב, מי שכן יבחר לצפות בביונסה במצרים ייאלץ להיפטר מ-400 דולר תמורת כרטיס להופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully