וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על ישראל להכיר באחריות לטבח בכפר קאסם"

פנחס וולף

27.10.2009 / 17:25

ח"כ איברהים צרצור העביר לחברי הכנסת מכתב בו דרש מהם לפעול לקבלת האחריות על הטבח, שהתרחש לפני 53 שנים. לוואלה! חדשות סיפר: "אני לא מצפה הרבה מחברי הכנסת, במיוחד מהימין"

ח"כ איברהים צרצור (רע"ם-תע"ל) דרש היום (שלישי) מחברי הכנסת להכיר בטבח כפר קאסם שהתבצע ב- 1956 בידי שוטרי מג"ב. את הדרישה הוא הפנה באמצעות דואר אלקטרוני ל- 120 הח"כים. במכתבו, כתב צרצור בין היתר כי, "ביום חמישי ימלאו 53 שנה לטבח כפר קאסם (מקום הולדתי ומגוריי), ועדיין הפצע מדמם".

"הגיע הזמן שמדינת ישראל תכיר לאלתר באחריותה על טבח כפר קאסם", כתב צרצור, "אחרת איננו יכולים להיות בטוחים שמעשי טבח נוראיים כמו טבח זה לא יחזרו על עצמם. יום האדמה 1976, אירועי אוקטובר 2000 , טבח שפרעם (הרצח שבוצע על ידי החייל נתן זאדה – פ"ו) 2005 והקלות בלחיצה על ההדק שהקיזה דמם של עשרות ערבים חפים מפשע על ידי שוטרים וכוחות הביטחון, הינם רק עדות חלקית על צדקת תביעתנו".

בשיחה עם וואלה! חדשות, הביע צרצור פסימיות לקבלת דרישתו. "אני לא מצפה הרבה מחברי הכנסת, במיוחד מהימין, כשאנחנו רואים איך הממשלה פועלת. מעולם ישראל לא הכירה בפומבי באחריותה הרשמית על הטבח ולכן הפצע לא הגליד, ואנחנו לא יכולים להיות בטוחים שמקרה כזה לא יחזור על עצמו".

צרצור אמר עוד כי "האירועים הללו מדליקים אור קודר ולא מאפשרים לנו לישון בשקט ולכן פניתי לכל חברי הכנסת שנלחץ בכל דרך אפשרית שתכיר באחריותה לטבח הזה".

מעבר למכתב שהגיע לח"כים, פנתה ועדה ציבורית שהוקמה להנצחת הטבח למשרד החינוך בדרישה להקדיש שעת לימוד לאירוע בבתי הספר היהודים. במקביל, הוועדה וצרצור מתכוונים לדאוג לכך שבבתי הספר הערבים יקדישו זמן ביום חמישי לזכור את האירוע ,שהתרחש ביום הראשון של מבצע קדש.

טבח כפר קאסם בוצע על ידי יחידה של משמר הגבול בתושבי כפר קאסם ב?29 באוקטובר 1956, היום הראשון למבצע קדש, ובמהלכו נורו למוות 43 מתושבי הכפר, ובהם נשים וילדים. 11 מהחיילים שהשתתפו בטבח הועמדו לדין ונדונו לתקופות מאסר ממושכות (עד 17 שנה), אך אף לא אחד מהחיילים ריצה את מלוא תקופת מאסרו.

ביום ראשון, ועדת השרים לחקיקה התנגדה להצעת חוק דומה של יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה. על פי הצעת החוק של ברכה, ממשלת ישראל תצטרך להכיר באחריותה לטבח ותפעל להנצחת קורבנותיו. ההצעה קובעת עוד כי משרד החינוך יחויב לקבוע שעת מחנך בתוכנית הלימודים לציון הטבח ולהפקת הלקחים ממנו, וכי משרד האוצר יתקצב את העמותה להנצחת זכר קורבנות הטבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully