וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מנעה מרופאים ישראלים להשתתף בכנס

נעמה טלמור

27.10.2009 / 15:17

מקרה נוסף של חרם על גורמים ישראלים: מצרים ביטלה ברגע האחרון את הגעתם של רופאים ישראלים לכנס עולמי בנושא סרטן השד. "מדענים ורופאים ישראלים נתקלים בעוינות רבה בעולם"

אחד הכנסים הגדולים והחשובים ביותר בעולם בנושא ההתמודדות עם סרטן השד התקיים בשבוע שעבר במצרים. רופאים מישראל שהוזמנו לאירוע, היו אמורים לשתף את באי הכנס בידע ובניסיון שרכשו בטיפול במחלה. אולם ברגע האחרון, הורתה מצרים לבטל את הגעתם של הרופאים הישראלים לכנס.

"אנו רואים בדאגה רבה את הפגיעה במדע וברפואה בישראל על רקע פוליטי", אמר ד"ר לאוניד אידלמן יו"ר ההסתדרות הרפואית. ד"ר אידלמן שיגר מכתב לשר החוץ אביגדור ליברמן בו ציין כי "מדענים ורופאים ישראלים נתקלים בעוינות רבה וסובלים מהשמצות ומהאשמות קשות גם במדינות אחרות. די להזכיר את האיומים של האקדמאים בבריטניה להחרים ישראל ואת רדיפתו של ד"ר יורם בלשר, נשיא ההסתדרות הרפואית העולמית היוצא, על ידי רופא בריטי שאף יזם עצומה הקוראת להדיח את ד"ר בלשר מתפקידו - בטענה המגוחכת שהוא עוצם עיניים נוכח השתתפות רופאים ישראלים בעינויי עצירים".

בהסתדרות הרפואית אומרים כי החרמתם של רופאים ומדענים ישראלים בפורומים בינלאומיים איננה תופעה חדשה ויש תקופות בהן היא מתגברת. "כזכור לך", כותב לליברמן ד"ר אידלמן, "רק לפני מספר שנים נאלצה ההסתדרות הרפואית בישראל לצאת למאבק נגד האיום מצד גורמים אנטי-ישראלים שפעלו לגרשה משורות ההסתדרות הרפואית העולמית. באותה תקופה רופאים ישראלים רבים גילו כי כינוסים מדעיים ברחבי העולם ננעלים בפניהם".

"החרמתם של רופאים ישראלים בפורומים מדעיים בינלאומיים הוא יום שחור למדע בארץ ובעולם כולו. יש להתייחס למה שקרה במצרים השבוע כאל תמרור אזהרה, סיכם ד"ר אידלמן, "ההסתדרות הרפואית קוראת למדינת ישראל לצאת חוצץ ולגלות אפס סובלנות נגד השימוש במדענים וברופאים הישראלים ככלי ניגוח פוליטי. אנו סבורים שיש לגייס לשם כך את כל הארגונים המתאימים, את הגורמים הרלבנטיים ואת ידידינו ברחבי העולם".

אתמול נודע על ביטול מפגש מדינות הים התיכון, שתוכנן להתקיים בחודש הבא בטורקיה, לאחר שמצרים ומדינות ערביות נוספות סירבו לשבת סביב שולחן אחד עם שר החוץ אביגדור ליברמן. גורמים במשרד החוץ אמרו בתגובה לוואלה! חדשות כי "חבל שמצרים ממלאת תפקיד שלילי באזור והופכת ועדה שנועדה לשפר את איכות החיים סביב הים התיכון, לצרכי ניגוח פוליטי שפוגע בסופו של דבר גם בשכנותיה ובעיקר במצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully