וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפציץ את שדרות בקסאם ונשלח ל-20 שנה בכלא

רמי שני

27.10.2009 / 14:48

עזאם ג'ומעה, תושב עזה, הצטרף לחמאס בשנת 2002 והיה שותף לירי קאסם ותכנון לחטוף חיילים עם מעברו לגדה המערבית. ביהמ"ש: "הוא חלק חיוני, חשוב ופעיל בשרשרת הטרור"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי) 20 שנות מאסר על עזאם בן אברהים ג'ומעה, פעיל חמאס שנלכד בגבול מצרים בחודש אפריל 2006 ומואשם בקשירת קשר לביצוע רצח, נשיאת נשק, ניסיון לרצח וחברות בארגון טרור. בגזר הדין נפרס סיפורו של ג'ומעה, נהג מונית בן 41 ואב ל-7 ילדים המתגוררים בעזה.

בשנת 2002 הצטרף ג'ומעה לארגון חמאס ושנה מאוחר יותר לקח חלק בירי טילי קאסם לעבר ישראל, שנועד לפי גזר הדין "לגרום למותם של ישראלים בשל היותם ישראלים". בחודש פברואר 2006 מסופר כי ג'ומעה התחבר לשני פעילי חמאס נוספים ברצועה. הוא ואחד הפעילים תכננו להסתנן לישראל דרך גבול מצרים כשהמטרה היתה לשכור דירה בגדה המערבית שאמורה היתה לשמש כ"מקום מסתור למבצעי פיגועי ירי או מקום להסתרת חיילים חטופים".

במסגרת ההכנות לפעולה, מואשם ג'ומעה כי ערך אימון צבאי לחברו שכלל ירי בנשק קל ובהשלכת רימוני יד. בטרם צאתם את הרצועה למצרים, הצטלמו השניים בבגדי חמאס כשהם אוחזים בנשק ומקריאים צוואותיהם. בשישי לאפריל 2006 יצאו ג'ומעה ושותפו כשבידם שני אקדחים, דף עם קוד להצפנת הודעות SMS ו-7,000 דולרים במזומן לביצוע משימתם. הם הובלו למנהרה בדרום הרצועה והבריחו את הגבול למצרים.

לאחר כשבוע בו שהו בסיני, ניסו ג'ומעה ושותפו לחצות את הגבול לעבר ישראל בסיועו של סייען מצרי בשם איסמעיל כשבידיהם האקדח, כתב הקוד ורימוני היד. כשעה וחצי לאחר שחצו את הגבול נתפסו השניים על ידי כוחות הביטחון הישראלים.

"כלל פעילותו של הנאשם היתה אמורה להיות מכוונת נגד מדינת ישראל", כתבה השופטת רויטל יפה-כ"ץ, "פרט לירי הקאסם לעבר מדינת ישראל, מפרט כתב האישום את כל פעילות הטרור אשר הנאשם היה שותף לה ואשר במסגרתה היה אמור לקלוט פעילים נוספים של הארגון, לאמנם אימונים צבאיים ולחטוף חיילים לצורך משאה ומתן לשחרור אסירים". השופטת הוסיפה כי "הנאשם היה חלק חיוני, חשוב ופעיל בשרשרת הטרור ועל כן העונש שהוסכם בין הצדדים בגין מעשיו הינו סביר ויש לאמצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully