וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצרים פוליטיקאי לוקח אחריות על מחדל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.10.2009 / 14:46

שר התחבורה המצרי התפטר בעקבות תאונת הרכבות הקטלנית שהתרחשה בסוף השבוע וגבתה את חייהם של 25 אזרחים. הערכה: התצפיתן שהיה אמור להתריע על הסכנה נטש את המשמרת

שר התחבורה המצרי הגיש היום (שלישי) את התפטרותו לנשיא המדינה חוסני מובארק בעקבות תאונת הרכבות הקשה שהתרחשה בסוף השבוע, בה התנגשו חזיתית שתי רכבות במחוז גישה שמדרום לקהיר. בתאונה נהרגו 25 בני אדם, כולם מקומיים, ונפצעו כ-60. הנשיא מובארק קיבל את התפטרותו של השר.

תאונת הרכבות הקשה עוררה סערה גדולה במצרים, שכן התברר כי האירוע התרחש לאחר שתצפיתן הרכבת שהיה אמור להתריע על הסכנה נטש את עמדתו לפני תום המשמרת משום שמיהר לתפוס את אחת הרכבות שהתנגשו (והיה בעצמו אחד ההרוגים בתאונה). מחקירה ראשונית עולה כי אחת הרכבות עצרה על המסילה, אולם לרכבת שחלפה בכיוון הנגדי לא נמסרה הודעה על כך משום שהתצפיתן כבר לא היה, והיא התנגשה בעוצמה ברכבת השנייה.

בעקבות התאונה עלו קריאות לפטר את שר התחבורה, מוחמד מנסור, ואף להעמיד לדין את כל שרי הממשלה. חברי פרלמנט מטעם מפלגת "האחים המוסלמים" כתבו מכתב לראש הממשלה אחמד נזיף ובו דרשו ממנו לפטר את מנסור בגלל התאונות הרבות הקורות באזור "המעידות על חוסר רצינות בטיפול בנושא".

התשתיות הגרועות במצרים הובילו בשנים האחרונות לסדרה של תאונות רכבת קטלניות במדינה. בשנת 1992 נהרגו 43 בני אדם בהתנגשות רכבות, ב-1995 נהרגו 75 בני אדם וב-1998 נהרגו 50. אולם אסון הרכבות הגדול ביותר בתולדות מצרים אירע בשנת 2002. לפחות 350 בני אדם נהרגו אז לאחר ששריפה פרצה במספר קרונות ברכבת שהייתה עמוסה במאות בני אדם, שבילו את חופשת עיד אל-אדחא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully