וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מכירת אלכוהול תיפסק אחרי עשר בלילה?

פנחס וולף

27.10.2009 / 14:04

מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול הציג בכנסת את עיקרי התוכנית למלחמה בצריכת אלכוהול בקרב קטינים. בין היתר כוללת התוכנית הגבלות על מכירת אלכוהול החל מהשעה 22:00

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

מלחמה באלכוהול: מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול הציג היום (שלישי) בוועדה לזכויות הילד בכנסת את עיקרי התוכנית למלחמה בצריכת אלכוהול בקרב קטינים. במסגרת התוכנית, שאמורה לצאת לפועל בשבועות הקרובים, יושם דגש על התמקדות במערכה הסברתית לבני הנוער, בין היתר באתרי האינטרנט הגדולים. כמו כן תתקיים פעילות הסברתית בבתי הספר ובחינוך הבלתי פורמלי.

אחד הצעדים שינקטו במסגרת התוכנית הוא איסור מכירת אלכוהול בשעות הלילה כאשר על פי התוכנית יהיו הגבלות על מכירת אלכוהול החל מהשעה 22:00 בכל ימות השבוע. כמו כן נשקל גם איסור על שתיית אלכוהול במקומות ציבוריים.

מנכ"ל הרשות, יאיר גלר הציג נתונים לפיהם אלכוהול הוא הגורם השלישי לתמותה בעולם. לדבריו, "האווירה הציבורית היא הנושא המהותי ביותר. כסף זו לא הבעיה. קיימת אווירה ציבורית מתירנית וליברלית, הילדים מסתובבים עם כסף, אלכוהול חוקי ונגיש וכאן צריכים לעשות שינוי. את אותו שינוי תרבותי אנחנו רוצים לעשות בכמה ערוצים. אנחנו בונים תוכנית לאומית שנמצאת בשלבים סופיים. התוכנית הזו היא מערכתית של כלל משרדי הממשלה".

יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון, אמר עם תום הדיון, כי"העובדה שמידי שנה 730 ילדים ובני נוער מגיעים לחדר מיון עקב צריכת אלכוהול מופרזת מוכיחה שמדובר בתופעה חמורה. בכוונתי לקדם חקיקה שתצמצם את הנגישות של בני נוער לאלכוהול, על ידי הטלת חובה להציג תעודה מזהה טרם רכישה. כמו כן, תיבחן שינוי המדיניות לגבי פרסומות של אלכוהול בכלי התקשורת, כפי שנעשה בנושא העישון".

בתוך כך, חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) הגישה היום הצעת חוק המבקשת לחייב בעלי מועדונים להתקין "ינשופים" בכניסה למועדון ולא לאפשר לבני נוער שתויים להיכנס אליו. לדבריה, "הצעת החוק הוגשה בעקבות המצב שקיים כיום שבו נערים, שיודעים שלא יוכלו לקנות אלכוהול בתוך המועדון בשל גילם הצעיר, 'מתדלקים' את עצמם באלכוהול מחוץ למועדונים ורק אז נכנסים לתוכו. במצב שניצור, הנערים ידעו שאם ישתו לא יוכלו יותר להיכנס להיכנס למועדונים והדבר יביא הן להורדה במפלס השתיה של הנוער, והן להורדה במפלס האלימות במועדונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully