וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: התאוששות בפעילות העסקית במשק

טל לוי

27.10.2009 / 12:17

סקר החברות והעסקים של הבנק המרכזי משרטט תמונה אופטימית. החדשות הפחות טובות: טרם ניכר גידול במס' העובדים למרות התאוששות הפעילות. שער החליפין הצפוי: 3.8 שקלים לדולר

חדשות טובות נוספות למשק הישראלי: על פי סקר החברות והעסקים של בנק ישראל לרביע השלישי החלה הפעילות העסקית להתאושש מהר מציפיות החברות, במיוחד הודות לגידול מתון בפעילות המקומית. ההתאוששות השתקפה בעלייה קלה של הפעילות על פי מאזן הנטו המשוקלל של המגזר העסקי, ובירידה חדה של ההסתברות להאטה, על פי המדד המוביל.

החדשות הפחות טובות הן שטרם ניכר גידול במספר העובדים למרות התאוששות הפעילות. הציפיות לאינפלציה של החברות ל-12 החודשים הקרובים, אוקטובר 2009 עד ספטמבר 2010, עלו במעט לרמה של 3.2% בממוצע, לעומת 2.8% ברבעון הקודם. 47% מהחברות סברו כי האינפלציה תחרוג מהגבול העליון של יעד יציבות המחירים הממשלתי שעומד על 1%-3%.

בתחום שער החליפין, החברות ציפו כי בעוד 12 חודשים, דהיינו בסוף ספטמבר 2010, יגיע שער החליפין ל-4 שקלים לדולר בממוצע, לעומת 4.2 שקלים בסקר הקודם. החברות צופות כי בסוף הרבעון הרביעי של 2008 יגיע שער החליפין ל-3.8 שקלים לדולר בממוצע, לעומת 4 שקלים ברבעון הקודם. שער החליפין הממוצע, נכון ליום הדיווח של החברות שהשתתפו בסקר, עמד על 3.78 שקלים.

ממצאי סקר החברות לרבעון השלישי של שנת 2009 מבוססים על תשובותיהן של 635 חברות ועסקים מענפי המשק השונים. שאלות הסקר הן איכותיות - החברות מתבקשות לדווח על כיווני השינויים של המשתנים השונים - עלייה , ירידה או יציבות, ולציין את עוצמת השינוי - 'רב' או 'מעט'. נתוני סקר החברות נמצאו בדרך כלל מתואמים עם הנתונים המקרו כלכליים של המשק, ויתרונם הוא בהיותם זמינים ומספקים מידע מהיר, יחסית למקורות הנתונים האחרים, כמו נתוני החשבונאות הלאומית ואינדיקטורים שוטפים כדוגמת הייצור התעשייתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully