וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונלד מקדונלד נפרד לשלום מאיסלנד

עומר רבין

27.10.2009 / 11:13

שנה אחרי המשבר הכלכלי שכמעט והותיר את המדינה האירופית בפשיטת רגל - רשת המזון הגדולה בעולם נוטשת ותסגור את סניפיה בשבת. "המשבר הכלכלי הכריע את היכולת שלנו להתקיים"

אחרי שתושבי איסלנד איבדו כמעט את כל כספם במשבר הכלכלי, הם עומדים לאבד בסוף השבוע קודם את אחד מסמלי הנורמליות העיקריים של התרבות המערבית: ההזדמנות לקנות ביג-מק. ענקית המזון מקדולנד'ס הודיעה כי תסגור את כל סניפיה ותפסיק את פעילותה במדינה כבר בסוף השבוע הקרוב. חברת ליסט, זכיינית מקדונלד'ס באיסלנד, כבר נקטה בתכנית התייעלות מרחיקת לכת בחודשים האחרונים וצמצמה את פעילות המסעדות במדינה ל-3 מסעדות דגל גדולות - אך בהודעה שפרסמה אמש הודיעה כי המשבר הכלכלי הכריע אותה באופן סופי וכי תאלץ לסגור עד תחילת השבוע הבא גם את 3 המסעדות הנותרות ולשלול מרונלד מקדונלד את אזרחותו האיסלנדית עד להודעה חדשה. בכך הופכת איסלנד לאחת המדינות היחידות ביבשת האירופית ללא סניפים של רשת המזון - לצד אלבניה ובוסניה-הרצגובינה.

"המשבר הכלכלי שפקד את כולנו לפני שנה ושהותיר את איסלנד על סף פשיטת רגל הוריד את ערך הקרונה האיסלנדית לשפל. המצב שנוצר הוא שעלויות הייבוא של חומרי גלם לסניפי הרשת, בעיקר מגרמניה, גדלו משמעותית בעוד הביקוש והיכולת של תושבי המדינה לצרוך מזון וליהנות משירותי המסעדות פחת דראסטית", הסביר ג'ון אגמונדסון, מנהל הזכיינית המקומית ליסט לסוכנות הידיעות רויטרס. "מאז שנפוצו השמועות על הפסקת הפעילות של הרשת כאן יש עליה גדולה במכירות - אבל עלויות הייבוא מאלצות אותנו להעלות את המחיר כדי לשמור על רווחיות וכיום על קילו בצלים בייבוא מגרמניה אנחנו צריכים לשלם מחיר של יותר מבקבוק וויסקי מוצלח שלם. המשמעות היא שכדי להתקיים אנחנו צריכים למכור המבורגר במחיר הגבוה ביותר בעולם במדינה שספגה מכה קשה כל כך במשבר הכלכלי - זה פשוט בלתי אפשרי".

מקדונלד'ס החלה את פעילותה באיסלנד לפני 16 שנים, בשנת 1993, ונחשבה משך כל זמן פעילותה לפופולרית במיוחד בקרב 300,000 התושבים של המדינה הקטנה והמבודדת. המשבר הכלכלי פקד את איסלנד לפני כשנה והביא לקריסת המערכת הכלכלית במדינה כולה ולתלות של השלטון בהלוואה שהתקבלה מקרן המטבע העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully