וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרדה בין המינים באוטובוסים - שערוריה"

גלעד גרוסמן

27.10.2009 / 11:55

ח"כ אופיר פינס קרא לשר התחבורה לאמץ את דו"ח הוועדה שקבעה כי ההפרדה בין גברים לנשים בקווי המהדרין אינם עולים בקנה אחד עם החוק. "אין מקום להפרדה שכזו במדינה מתוקנת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

ההפרדה בין גברים לנשים בקווי המהדרין אינם עולים בקנה אחד עם החוק ולמעשה מדובר באפליה כנגד נשים. כך קבעה הוועדה שהקים שר התחבורה ישראל כץ לבחינת התחבורה הציבורית הייעודית בחברה החרדית. דו"ח הוועדה שהוגש אתמול לשר התחבורה הוצג היום (שלישי) בפני שופטי בג"ץ שדנו בעתירה לבטל את קווי המהדרין.

בעקבות מסקנות הוועדה קרא ח"כ אופיר פינס לשר התחבורה כץ לאמץ לאלתר את מסקנות הוועדה ולתמוך בחקיקה בנושא. ח"כ פינס הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק הדומה למסקנות הוועדה של משרד התחבורה לאסור הפרדה שכזו. "בכוונתי להביא הצעת חוק ברוח זו לוועדת השרים בשבוע הבא. אין להפרדה מקום במדינה דמוקרטית וחופשית". פינס הוסיף כי "הפרדה כזו היא שערורייה, אין לה מקום בשום מדינה מתוקנת, והיא צריכה להיפסק לאלתר. אסור לחברות ציבוריות לקיים הפרדה כזו או לאכוף אותה".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר בתגובה כי "על שר התחבורה למצוא את הדרך להסדיר את הדרישה הצודקת והגוברת של אזרחים רבים במדינת ישראל שהם שומרי תורה ומצוות. גם משרד התחבורה הזכיר בדוח שהגיש לבג"ץ. את העובדה שאם הנוסעים מבקשים זאת צריך לאמץ את הדברים ולתת את השירות".

אילוסטרציה. שרון בוקוב
"מדובר באפליה פסולה והשפלת נשים"/שרון בוקוב

חברי הוועדה ממליצים בדו"ח לקבל את העתירה ולבטל את הקווים. אולם, הם המליצו לעשות ניסיון של שנה בה יופעלו חלק מהקווים מבלי שיוגדרו כמהדרין ומבלי שתהיה בהם הפרדה בין גברים לנשים. ההבדל בין הקווים שמציעה הוועדה לקווים הרגילים נעוץ בכך שנוסעים יוכלו לעלות בשתי דלתות האוטובוס על פי בחירתם.

הוועדה המליצה עוד לבצע במהלך השנה מעקב אחר ההתנהלות בקווי הניסיון ולוודא שלא יהיו מקרי אלימות או התנכלות כלפי נשים. השופטים ביקשו מהצדדים ללמוד את הדו"ח ולבחון כיצד להתקדם עם העתירה.

"אנחנו מברכים על כך שהוועדה קיבלה את עמדת העותרים שמדובר באפליה פסולה והשפלת נשים", אמרה בתגובה עורכת הדין עינת הורביץ מהמרכז לפלורליזם יהודי של התנועה הרפורמית. "אנו מצפים משר התחבורה לאמץ את מסקנות הוועדה ולפעול לביטול קווי המהדרין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully