וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן לא יתמודד בבחירות בינואר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.10.2009 / 9:08

בהמשך לדיווחים כי אבו מאזן יתפטר מתפקידו, מפרסם העיתון "אל חיאת", כי "אבו מאזן הודיע לוועד הפועל של אש"ף כי לא יתמודד בבחירות ומבקש מהם למצוא מועמד אחר לתפקיד יו"ר הרשות"

בהמשך לדיווחים לפיהם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאיים להתפטר מתפקידו עקב הקיפאון המדיני, הבוקר (שלישי) מסרו מקורות פלסטינים בכירים בעזה לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי אבו מאזן החליט שלא להתמודד בבחירות עוד שלושה חודשים, ב-24 בינואר 2010. "אבו מאזן הודיע למשתתפי הוועד הפועל של אש"ף על החלטתו לא להתמודד וביקש מהם למצוא מועמד אחר לתפקיד יו"ר הרשות", מסרו המקורות.

לדברי המקורות, אבו מאזן רתח מזעם על הארגונים החברים באש"ף ועל חברי הוועד הפועל שלו בגלל הביקורת החריפה שהוטחה בו על רקע החלטתו לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון. "אבו מאזן כעס עליהם מאד משום שהוא ציפה מאותם ארגונים ואישים לתמוך בעמדתו", הוסיפו. על פי הדיווח, אבו מאזן הודיע להם כי לרשותם עומדים 10 ימים למציאת מועמד חלופי ואם לא יימצא, "אבו מאזן יודיע על החלטתו לא להתמודד בהודעה רשמית". עוד אמר כי הוא מבטיח לתמוך "בכל הכוח" במועמד שיימצא.

המקורות מסרו עוד כי אבו מאזן סיפר שהממשל האמריקאי ביקש ממנו שלא לחתום על הסכם הפיוס עם חמאס וכי השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל אף איים על הרשות הפלסטינית ועל אבו מאזן בהטלת סנקציות כלכליות אם יחתמו על ההסכם. "למרות כל האיומים והדרישות החליט אבו מאזן לדחות אותן ולחתום על ההסכם", הוסיפו.

אתמול דווח כי אבו מאזן העביר לממשל האמריקאי מסר לפיו בכוונתו להתפטר מתפקידו בעקבות הקיפאון המדיני. לוואלה! חדשות נודע כי אבו מאזן סיפר על כוונתו להתפטר במהלך שיחת טלפון שקיים ביום שישי עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. בשיחה הוא ככל הנראה אמר לנשיא, כי כל עוד בנימין נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל אין סיכוי לקדם את המו"מ לשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully