וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזבוז בנתב"ג: בוטלה הקמת הטרמינל לטיסות מנהלים

מאת זוהר בלומנקרנץ

27.10.2009 / 7:06

לאחר השקעה של 500 אלף שקל, הוחלט לבטל את הפרוייקט ולשלם את טיסות המנהלים בטרמינל 1 במקום. רשות שדות התעופה: חלק מההשקעה לא יאבד

כחצי מיליון שקל שהושקעו בתכנון ובהקמה של טרמינל נפרד לטיסות פרטיות ולמנהלים בנתב"ג ירדו לטמיון - זאת לאחר שרשות שדות התעופה (רש"ת) ביטלה תוכנית זו והחליטה לשלב את טרמינל המנהלים המתוכנן בטרמינל מס' 1 הפועל כיום.

בינואר 2008 פירסמה רש"ת מכרז להקמתו במבנה נפרד של טרמינל לטיסות מנהלים ולטיסות פרטיות בנתב"ג. רש"ת נימקה את הצורך בהקמת טרמינל זה, שעלותו נאמדה בכ-10 מיליון שקל, בביקוש ההולך וגובר לטיסות מנהלים ולטיסות פרטיות בשנים האחרונות. מספר הטיסות הפרטיות בנתב"ג (נחיתות והמראות) ב-2007 היה גבוה ב-28% לעומת 2006.

בתכנון הטרמינל הנפרד הושקעו 700 אלף שקל. ואולם באוגוסט 2008 החליט מנכ"ל רש"ת, קובי מור, לעכב את המכרז. "הצורך בבדיקה מחודשת של נחיצות שירות זה מול הקצאת המשאבים הרבים הנדרשים לפרויקטים בתחום הבטיחות", נימק.

לפני כחודש החליטה רשת לחדש את ההליכים להקמת טרמינל לטיסות פרטיות ולטיסות מנהלים אך במתכונת חדשה: הטרמינל יוקם בתוך טרמינל מס' 1. שבע חברות כבר רכשו את מסמכי המכרז והשתתפו בסיור היכרות.

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה: "בעבר בחנה רש"ת אפשרות להקמת מתחם ייעודי לטיסות מנהלים וטיסות פרטיות במבנה נפרד, חיצוני לטרמינל 1. לאחר ביצוע תכנון ראשוני ובחינת היבטים נוספים - תפעולים ומשפטיים וכן לאחר שנמצא כי הקמת מתחם ייעודי בתוך טרמינל 1 תביא לחסכון משמעותי של כ-50% בעלות הפרויקט, הוחלט לשנות את מיקומו של המתחם. עד כה הושקעו בתכנון כ-700 אלף שקל. במסגרת התכנון נבחן הקונצפט הכללי, וכן צורכי הביטחון והבטיחות. כל הבחינות הללו רלוונטיות גם למתחם החדש. לאחר שלב התכנון, יתקבלו החלטות לגבי המשך הפרויקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully