וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לאובמה: אתפטר בגלל נתניהו

פנחס וולף וניר יהב

26.10.2009 / 0:31

בשיחת טלפון שקיים עם נשיא ארה"ב, איים יו"ר הרשות הפלסטינית להתפטר בשל הקיפאון בתהליך המדיני. לדבריו, כל עוד נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל, אין סיכוי לקדם את תהליך השלום

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. Muhammed Muheisen, AP
איים כבר מספר פעמים להתפטר. אבו מאזן/AP, Muhammed Muheisen

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאיים להתפטר מתפקידו בעקבות הקיפאון בתהליך המדיני. כך נודע לוואלה! חדשות. אבו מאזן סיפר על כוונתו להתפטר במהלך שיחת טלפון שקיים ביום שישי עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. בשיחה הוא ככל הנראה אמר לנשיא, כי כל עוד בנימין נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל, אין סיכוי לקדם את המו"מ לשלום.

גורמים בכירים בסביבת ראש הממשלה אמרו בתגובה, כי "נתניהו כבר עשה שורה של צעדים בחצי השנה האחרונה כדי לחדש את תהליך השלום, למשל נאום בר אילן והקלות רבות לתושבים ביהודה ושומרון. ישנה הסכמה למחוות שידועות לממשל האמריקאי, שיצא בקריאה לחדש מיד את התהליך ללא תנאים מוקדמים. לעומת זאת, הפלסטינים הם אלה שפתאום מעמידים תנאים מוקדמים למשא ומתן, דבר שלא עשו לממשלות קודמות. הפלסטינים מקשיחים עמדות ומכבידים על התהליך המדיני משיקולים פוליטיים פנימיים ושקופים".

מקורות פלסטינים מסרו לוואלה! חדשות, כי לא ידוע להם על כוונה של אבו מאזן להתפטר וכי הופתעו מהדיווח בתקשורת הישראלית. "איום ממשי בהתפטרות הוא דבר חדש", הוסיפו. בלשכת אבו מאזן מכחישים את הדיווחים. למרות דברי המקורות, בעת האחרונה התרבו הדיווחים על כך שאבו מאזן מאיים בהתפטרות בעקבות הביקורת שהוטחה בו על רקע "פרשת גולדסטון" – החלטתו לדחות את הדיון בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם של האו"ם.

יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת זאב אלקין, אמר בתגובה לאיומו של אבו מאזן להתפטר כי "אבו מאזן יאלץ להבין שבנימין נתניהו יהיה ראש ממשלת ישראל עוד שנים רבות. ממשלת ישראל ונתניהו בראשה מייצגים את רובו המכריע של הציבור הישראלי. כנראה שלא סתם העדיף אבו מאזן את לבני על פני נתניהו, שיודע לעמוד על האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של מדינת ישראל ואזרחיה".

ישיבת ממשלה. רויטרס
"נתניהו כבר עשה שורה של צעדים כדי לחדש את תהליך השלום"/רויטרס

בשנה האחרונה איים אבו מאזן להתפטר פעמים רבות, רובן בשל מורת רוחו מקיפאון בתהליך המדיני. הן בתקופת ממשלת אולמרט והן בתקופת ממשלת נתניהו הנוכחית דווח בכלי התקשורת הערבים כי אבו מאזן רוצה להתפטר. בנוסף דווח כי אבו מאזן מתוסכל מהיחס הסלחני שמגלה הממשל האמריקאי לדרישות הישראליות מכך שהוא אינו כופה על ישראל להפסיק באופן מיידי את הבנייה בהתנחלויות.

בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית נמסר כי בשיחת הטלפון שקיים אבו מאזן עם אובמה ביום שישי, אמר יו"ר הרשות כי הוא מחויב להקמת מדינה פלסטינית. בשיחה דנו שני האישים בתהליך השלום במזרח התיכון ובקשיים שבפניהם הוא עומד. אבו מאזן הביע את מחויבותו לתהליך השלום שיפעל במסגרת ברורה ויוביל להקמת מדינה פלסטינית עצמאית ולהפסקת הבנייה בהתנחלויות. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, תיאר את השיחה כ"חשובה מאד לעתיד תהליך השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully