וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות בירדן: לבטל הסכם השלום עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.10.2009 / 21:24

במלאת 15 שנה להסכם השלום בין שתי המדינות, יצאו עשרות ירדנים לרחובות רבת עמון בדרישה לסגור את שגרירות ישראל. משרד החוץ בתגובה: "ההסכם תרם ליציבות ולרגיעה באזור"

במלאת 15 שנה להסכם השלום בין ישראל לירדן, עולות בירדן קריאות לבטל אותו בטענה שהוא נחתם ללא הסכמת העם הירדני. עשרות אזרחים ירדנים הפגינו היום (שני) נגד הסכם השלום. הם קראו לבטל את ההסכם ולסגור את השגרירות הישראלית בעמאן, בירת הממלכה. בנוסף שרפו את דגל ישראל.

בהפגנת המחאה השתתפו נציגים מהאיגודים המקצועיים ומ"חזית הפעולה האיסלמית" – הזרוע הפוליטית של האחים המוסלמים – הידועה בהתנגדותה העזה להסכם השלום עם ישראל. המשתתפים קראו לנתק כל קשר עם ישראל. יו"ר האיגודים המקצועיים בירדן, עבדאללה עוביידאת, שהיה ממארגני המחאה, צוטט בסוכנויות הידיעות באמרו: "האיגודים המקצועיים ימשיכו להפעיל לחץ על השלטונות לבטל את הסכם השלום".

עוביידאת הוסיף כי ירדן "מאוימת על ידי ישראל למרות הסכם השלום ביניהן" ברמזו על הצהרותיהם של בכירים ישראלים כגון ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) לפיהן ירדן היא מולדתם האלטרנטיבית של הפלסטינים. "15 עשרה שנה חלפו מאז שנחתם ההסכם והוא לא הביא שום תועלת", אמר חבר הפרלמנט האיסלמיסט חמזה מנסור. המפגינים מחו גם על כך שלמרות הסכם השלום, בישראל עדיין עצורים 27 אסירים ירדנים.

דובר משרד החוץ, יוסי לוי, אמר לוואלה! חדשות בתגובה להפגנות בירדן, כי "במלאת 15 שנים להסכם ניתן לומר, שזהו אחד האירועים הדרמטיים והמשמחים ביותר ששינו את האזור. השלום באזור הוא הישג גם לנו, גם לממלכה ההאשמית וגם לפלסטינים. העובדה שיש לשלום מתנגדים רבים, רובם ככולם מזוהים עם האיסלם הקיצוני אינה מפחיתה כהוא זה עם ההסכם שנחתם ב-1994 ומתרומתו רבת הערך ליציבות ולרגיעה באזור".

הפגנות נגד ישראל בירדן. Nader Daoud, AP
המפגינים שרפו את דגלי ישראל/AP, Nader Daoud

מוקדם יותר אמר שגריר ירדן בישראל, עלי אל-עאיד, כי השלום בין המדינות יעמיק "לאחר פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני". השגריר הוסיף כי "היחסים בינינו בתחומים רבים אינם כפי שציפינו. השלום פורמלי ובלתי הפיך, אך ביכולתו להתפתח אם ישראל תפתור את הסכסוך עם העולם הערבי ובעיקר עם הפלסטינים, תוך התבססות על היוזמה הערבית ועל פתרון שתי המדינות".

בכנס לציון 15 שנים להסכם השלום בין ירדן לישראל שנערך במכון "טרומן" באוניברסיטה העברית אמר אל-עאיד כי הסכם השלום "בלתי הפיך" ואסטרטגי לירדן אולם יש תחומים רבים שיש לשפרם רק לאחר שישראל תחתום על הסכם שלום עם מדינות ערב, ובראשן הרשות הפלסטינית.

עדכון ראשון: 18:00

הפגנות נגד ישראל בירדן. Nader Daoud, AP
"היחסים בין שתי המדינות אינם בהתאם לציפיות"/AP, Nader Daoud
  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully