וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: שנת לימוד ראשונה חינם ללוחמים

פנחס וולף

26.10.2009 / 17:09

ועדת השרים לחקיקה תצביע על הצעת חוק לפיה חיילים משוחררים, ששירתו כלוחמים יזכו במימון של שנת הלימודים האקדמית הראשונה. ח"כ טיבייב: "צריך לתגמל את הלוחמים"

חיילים משוחררים ששירתו כלוחמים יזכו במימון מלא של שנת הלימודים האקדמית הראשונה. כך נכתב בהצעת חוק של ח"כ רוברט טיבייב (קדימה), שביום ראשון הבא תובא להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. לפי הצעת החוק, הזכאות לשנת לימודים חינם תהיה עד תום חמש שנים מיום השחרור מהשירות הצבאי.

הצעת החוק קובעת עוד כי בשנה השנייה והשלישית, הלוחם במילואים יזכה להנחה בגובה של 25% משכר הלימוד. בהצעת החוק תומכים חברי כנסת מהאיחוד הלאומי ומקדימה, ואם תאושר תיכנס לתוקף 90 יום לאחר אישורה.

לדברי חבר הכנסת טיבייב, "מדינת ישראל חייבת לתגמל באופן הולם את החיילים הלוחמים ולעודד את כניסתם למוסדות ההשכלה הגבוהה, והצעת החוק מבקשת לקדם זאת. נוכח העובדה שהצעת חוק דומה הונחה על ידי חברי סיעת ישראל ביתנו, אני מצפה כי ישראל ביתנו והקואליציה יתמכו בהצעה ויביאו לאישורה".

לפני פחות משנה, בעת מערכת הבחירות לכנסת הנוכחית, הליכוד יצא בקמפיין אותו הוביל השר גלעד ארדן, אז יו"ר מטה הצעירים של הליכוד, שהבטיח להעניק שנת לימודים אקדמאית חינם לכל מי שסיים שירות צבאי או שירות לאומי. ההסכם הקואליציוני בין ישראל ביתנו לליכוד הוא מרחיק לכת עוד יותר וקובע שלוש שנות לימודים אקדמאיים חינם לבוגרי צבא או שירות לאומי. הצעת החוק של טיבייב תובענית פחות מבחינה תקציבית, ולכן יהיה מעניין לראות כיצד הממשלה תנהג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully