וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים סירבה לשבת עם ליברמן - והכנס בוטל

פנחס וולף וניר יהב

26.10.2009 / 16:10

בעקבות סירובה של מצרים לשבת סביב שולחן אחד עם שר החוץ, בוטל מפגש מדינות הים התיכון שהיה אמור להתקיים בחודש הבא בטורקיה. בישראל זועמים: "מצרים ממלאת תפקיד שלילי באזור ופוגעת בעיקר בעצמה"

מפגש מדינות הים התיכון, שתוכנן להתקיים בחודש הבא בטורקיה, בוטל לאחר שמצרים ומדיניות ערביות נוספות סירבו לשבת סביב שולחן אחד עם שר החוץ אביגדור ליברמן. גורמים במשרד החוץ בל אמרו בתגובה לוואלה! חדשות כי, "חבל שמצרים ממלאת תפקיד שלילי באזור והופכת ועדה שנועדה לשפר את איכות החיים סביב הים התיכון, לצרכי ניגוח פוליטי שפוגע בסופו של דבר גם בשכנותיה ובעיקר במצרים". הגורמים הוסיפו כי מדינות אירופה זועמות על מצרים בגין טרפוד הוועידה.

לפני מספר ימים דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית מפי מקורות דיפלומטים בקהיר כי מצרים מתנגדת להשתתפותו של ליברמן בכינוס המכונה "יורו-מד", במעמד שרי חוץ. "מצרים אינה רוצה לשגר הזמנה לליברמן משום שבשנים האחרונות הוא הצהיר הצהרות שהרגיזו את מצרים", מסרו המקורות שהבהירו כי קהיר תסכים שישראל תשגר נציג בדרג נמוך יותר.

מקורות דיפלומטים אחרים מסרו במקביל לסוכנות כי מדינות ערב נוספות "אינן מעוניינות ליטול חלק בוועידה שבה משתתף גם ליברמן". גורם ישראלי בכיר מסר אז לסוכנות כי הבעיה איננה ליברמן אלא חוסר רצון של מדינות ערביות "לדון בפרויקטים של שיתוף פעולה עם ישראל".

בתוך כך, ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, טען הבוקר כי
שר החוץ אביגדור ליברמן, איים להשתמש בנשק גרעיני נגד רצועת עזה. ארדואן אמר את הדברים בראיון לעיתון הבריטי "גרדיאן". מלשכת שר החוץ ליברמן נמסר בתגובה כי "אין צורך להגיב לכל שטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully