וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' לערבים: "עזרו למשטרה בהר הבית"

ניר יהב, איילה חננאל ופנחס וולף

26.10.2009 / 17:47

השר לביטחון פנים ביקש ביקש מחברי הכנסת הערבים לסייע בהרגעת הרוחות בהר הבית. השייח' עלי אבו שייחה, מספר 3 בפלג הצפוני של התנועה, שנעצר אתמול במתחם ההר, שוחרר ממעצר אך הורחק מהעיר עתיקה

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' השיב היום (שני) מעל דוכן הכנסת על הצעת אי אמון של הסיעות הערביות תחת הנושא "הפעלת יחידת מסתערבים סודית חדשה בקרב אזרחי המדינה הערבים". במסגרת דבריו, אהרונוביץ התייחס למתיחות סביב הר הבית. "בהר הבית בוחשים יותר מידי גורמים קיצוניים משני הכיוונים, ואני מבקש מכולם להפסיק לבחוש, ולהפסיק להתסיס ולהלהיט, כי זה לא מוסיף", אמר. "צריך לשמור על הר הבית מכל משמר. אני אומר לכם, גם לחברי הכנסת הערבים, תדאגו ותסייעו למשטרה בעבודתה".

בית המשפט שחרר מוקדם יותר היום ממעצר את בכיר פתח חאתם עבד אל-קאדר ואת בכיר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' עלי אבו שייחה, לאחר שנעצרו אתמול במתחם הר הבית. בית המשפט החליט להרחיק את אבו שייחה, מספר 3 בתנועה האיסלמית, למשך שבוע ממסגד אל-אקצא והטיל עליו מעצר בית למשך חמישה ימים. בנוסף החליט בית המשפט להרחיק את עבד אל-קאדר, שכיהן כשר לענייני ירושלים בממשלה הפלסטינית, למשך 21 יום מהעיר העתיקה. מעצר של פעיל נוסף בתנועה האיסלמית, יוסף אלבז הוארך ביומיים לצורך חקירה.

דובר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, עו"ד זאהי נוג'ידאת, מסר לוואלה! חדשות כי מעצרו של השייח' אבו שייחה נועד להביא לגירושו ממסגד אל-אקצא. "המשטרה עצרה אותו אתמול, שחררה אותו כבר היום והחליטה להרחיק אותו מהמסגד למשך שבוע. המגמה של המשטרה ברורה: היא רצתה להשיג את הרחקתו מהמסגד והשיגה שבוע ימים. חבל", אמר.

"כל החלטה נגדנו במסגד אל-אקצא – קלה אשר תהיה – היא פוגענית וחמורה. עבורנו, להגיע להתפלל במסגד אל-אקצא כדי להתפלל זה זכות יסוד וזכות לגיטימית שאף אחד בעולם אינו רשאי לשלול מאיתנו אותה", הוסיף עו"ד נוג'יידאת. "נמשיך להגיע למסגד אל-אקצא, נתפלל שם כל יום, כל שעה, לא נהסס לעשות זאת ומי שמנסה לתאר את הפולחן שלנו במסגד כפרובוקציה או כאשמה שאנחנו צריכים להשיב עליה אז הוא טועה ומטעה".

בלשי מפלג המיעוטים ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים עצרה את אבו-שייחה ואל-קאדר בסמטאות העיר העתיקה, לאחר שהפר על פי החשד את הסדר במקום. מדובר במעצר השני של אבו-שייחה בתוך שבועיים. בעקבות האירועים נעצרו 18 חשודים בהפרות סדר ותקיפת שוטרים. במשטרה טוענים כי עבד אל-קאדר הפר את הסדר, תקף שוטרים וקרא למתפללים בהר הבית לצאת בתהלוכה. הוא נלקח להמשך חקירה במפלג המיעוטים ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים.

עדכון ראשון: 16:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully