וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם כלב רזה מדי, ואיך מטפלים בחתול מנוזל?

ד"ר איל נחמיאס

27.10.2009 / 10:33

מה עושים עם כלב רזה מדי, ואיך מטפלים בחתול מנוזל? הווטרינר שלנו, ד"ר איל נחמיאס, עונה לשאלות שלכם

שלום, האם מומלץ לתת לגורים בני חודש חודשיים (שנמצאו יתומים) אורז שמבושל עם הרבה מים? ואם לא, מה מומלץ לגיל הזה?

עד גיל חודש ניתן להאכיל גורים בתחליף חלב לכלבים. תחליפים טובים ניתן למצוא בכל חנות לחיות מחמד ורוב המרפאות הווטרינריות. לאחר גיל ארבעה שבועות ניתן כבר לגמול גורים, ולהתחיל להציע להם מזון יבש איכותי לגורי כלבים. מזון גורים חדש שיצא לאחרונה מכיל גם תוספת קולוסטרום בקר אשר משפר מאד את המערכת החיסונית ומאכלס את המעיים בחיידקים חיוביים, כדי למנוע מחלות בגיל מאוחר יותר. המערכת החיסונית של גורים יתומים עלולה להיות חלשה במיוחד ולכן מומלץ מזון אשר מחזק את המערכת החיסונית. קולוסטרום הוא החלב הראשון של הפרה, ואינו דומה לחלב רגיל – הוא מכיל תרכובות שונות אשר יעודן הוא טיפול וחיזוק המערכת החיסונית.

יש לי כלב מסוג פאג. הבעיה היא שהוא כל הזמן מלקק את רצפת הבית (וגם מלקק באוויר). לעיתים הדבר גורם לו להקיא שיערות שנתקעו בגרון ולעיתים ההקאות מצריכות טיפול אנטיביוטי בשל זיהום שהתפתח בדרכי העיכול מהלכלוך שהגיע מהרצפה. האם מדובר בבעיה התנהגותית?

ליקוק של חפצים כמו רצפה או ליקוק באוויר עלולים להעיד על כך שמשהו אולי מציק לו מאד בחלל הפה, כמו למשל בעיות שיניים, לפעמים אנמיה או חוסר במינרלים מסוימים עלולים להיות גורם לכך. יש לבדוק ראשית כי אין לכלב בעיה בריאותית לפני שמחליטים על טיפול התנהגותי. ניתן להעשיר את המזון שלו בחיידקים פרוביוטיים אשר ימנעו השתלטות של חיידקים רעים על אוכלוסיית החיידקים במעי (מיקרופלורת המעי). אפשר להעשיר את המזון בסיבים פרהביוטיים – יש מזון איכותי המכיל שילוב איכותי של סיבים משיבולת שועל ושעורה.

שיבולת שועל היא בעלת יכולת לחזק את מערכת החיסון, ותורמת תרומה כפולה. אפשר לנסות להעביר את הכלב לצעצועי לעיסה אשר משחררים מזון. יש מספר מוצרים בשוק שעושים זאת, ובכך למעשה נעשית פעולה של REDIRECTION כלומר הסטת הכלב למוקד אחר ומעניין שגם מתגמל אותו אוטומטית במזון.

אני מאכיל חתול רחוב הסובל מנזלת וליחה בתדירות גבוהה. רציתי לדעת אם אפשר לתת לו משהו ללא מרשם וטרינרי, כי אין לי דרך לקחת אותו לבדיקה

נזלת וליחה רבה לרוב אינם מצביעים על רקע זיהומי בחתולים. המצב נקרא RHINSINUSITIS ולרוב נובע מפגיעה ונזק לעצמות הדקות בחללי האף, אשר יוצרות גירוי מתמשך כרוני. לעיתים הגירוי עלול ליצור מצב של זיהום משני אשר ניתן לטיפול. אני לרוב מטפל באופן אחר בחתולים אלה, על ידי חומרים מכייחים ותוספת של ליזין למזון. ליזין מונע שכפול של וירוסים מזיקים, כמו הרפס.

במקרים קשים אנו נוהגים לבצע אינהלציה עם חומר מכייח פעם עד פעמיים ביום. ברמה המיידית הפשוטה, אפשר להכניס את החתול אתכם למקלחת כל פעם שמתקלחים – זהו יופי של מנגנון לכיוח ברמה הביתית. בנוסף חשוב לתת תזונה עשירה מאד בחלבון, רצוי מעל 40% חלבון כדי לתמוך במערכת החיסונית החלשה של חתול כזה. לרוב חתולים אלו גם נוטים לאכול פחות כי חוש הריח פגוע עקב הנזק לחללי האף.

השבוע אימצנו כלב. הוא נראה רזה וכחוש - לדעתי נמצא במצב של תת תזונה. האם אפשר לתת לכלב שמן אובליפחה או שמן שומשום ואבוקדו? האם יש תוספי מזון לכלבים? והאם כדאי מדי פעם לתת לו אוכל ביתי או לבשל לו אוכל בריא? או שמזון יבש לכלבים מספק את כל צרכי הכלב?

אפשר לשקול לתת מזון איכותי לכלבי עבודה, או מזון לגורים. מזונות אלה הם מאד מרוכזים ומכילים 30% חלבון ובעלי נעכלות של מעל 90%. המשמעות היא עלייה מהירה במסת גוף רזה ומסת שריר, ומניעה של השמנה. שימוש רק בתוספים שמניים, כמו שציינת, רק יעניקו אנרגיה ובשלב מסוים האנרגיה לא הופכת למסת שריר אלא רק נאגרת במאגרי שומן. חלבון לעומתו נספג היטב לשריר, וכאשר יש שילוב איכותי של אנרגיה זמינה עם חלבון איכותי הכלב אכן יקבל את הדרוש לו בצורה הטובה והמהירה ביותר להתאוששות. רצוי כמובן לדאוג לתת טיפול נגד תולעי מעיים בכדורים ובזריקה כדי להיפרד מטפילי מעיים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully