וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשמאל מגיבים: ברק יותר ימני מנתניהו

פנחס וולף

26.10.2009 / 19:13

זעם בשמאל על דברי יו"ר העבודה כי "השמאל מתנהג כמו ילד שאומר 'אני רוצה שלום'. ח"כ כבל: "ברק מייצג עמדות הליכוד". אורון: הפכו את העבודה בהנהגת ברק למקהלה חיוורת של נתניהו"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר הביטחון אהוד ברק דוחה את הביקורת שנמתחה עליו על רקע הקיפאון בתהליך המדיני. בישיבת סיעת העבודה בכנסת אמר ברק: "השמאל מתנהג כמו ילד שאומר 'אני רוצה שלום'. ילד אומר 'אני רוצה צעצוע כאן ועכשיו', ומבוגר צריך להבין את המורכבות שבמצב. התהליך המדיני חשוב. אף איש שמאל לא עשה יותר ממני. לא ביילין, לא בן סימון, לא יחימוביץ' עשו יותר ממני כדי להגיע לשלום, וגם אף אחד לא שילם על כך מחיר אישי כמו שאני שילמתי. אני לא מאמין בהצהרות, אני מאמין במעשים, ואני עושה כדי לקדם את השלום בלי לספר לחבר'ה".

יו"ר הסיעה לשעבר, ח"כ דניאל בן סימון, אמר לברק כי, "התהליך המדיני באמת תקוע, ואיננו יכולים לדעת אם התאריך שאבו מאזן קבע לבחירות יהיה סופי. אז נשב בחיבוק ידיים ולא נקדם את התהליך המדיני? אנחנו היותר חזקים, ואי אפשר לשים אותנו ואותם באותה רמה. אנחנו הכובשים ויכולים לוותר יותר שכנראה לא השכלנו לעשות את זה".

בתגובה אמר ברק כי, "יש בעיה לקיים תהליך מדיני בצל תהליך בחירות. אבו מאזן הכריז על בחירות, ויש בעיה לנהל תהליך שלום בעת תהליך בחירות ואנחנו מודעים לזה. אני לא תשעה חודשים בכנסת (כמו בן סימון – פ"ו) אלא 25 שנה בתחום הציבורי, ואני פועל ללא לאות ושילמתי על כך גם מחיר ושאף אחד לא ילמד אותי מה זה שלום ואיך עושים שלום".

בתגובה לדבריו של ברק אמר חבר הכנסת איתן כבל מקבוצת ארבעת המורדים כי "אהוד ברק מייצג את עמדות הליכוד המסורתיות באופן משכנע הרבה יותר מנתניהו. עמדותיו של האיש זרות לחלוטין למפלגת העבודה, לעמדותיה ולערכיהם של מי שנותרו מצביעיה. הגיעה השעה, שהיושבים על הגדר יחליטו האם להישאר עם הסמן הימני החדש של הממשלה, ברק, או להצטרף לקבוצת הארבעה ולהביא לשינוי אמיתי ברוח ערכי תנועת העבודה".

ח"כ יולי תמיר אמרה בתגובה לדברי ברק בישיבת סיעת העבודה היום: "דברי ברק בישיבת הסיעה היום מעידים שברק נמצא כיום ימינה מנתניהו. בוז'י הרצוג, בן סימון, יחימוביץ וברוורמן לא יכולים לשבת על הגדר. עליהם להחליט אם הם מצטרפים בעצמם למדיניות הימין או להיאבק על דרכם. זה הרגע לקבל החלטה, כי אם לא תתקבל, התוצאות יהיו הרות אסון".

יושב ראש מרצ, חבר הכנסת חיים אורון, הגיב לדבריו של ברק בישיבת סיעת העבודה ואמר כי "מצג השווא המדיני והקודר, לפיו אין עם מי לדבר ואין על מה לדבר, הפכו את העבודה בהנהגת ברק למקהלה חיוורת של נתניהו. חידוש התהליך המדיני הוא אינטרס אסטרטגי של מדינת ישראל ולא גחמה ילדותית. ניתוחיו של שר הביטחון אינם בבחינת תורה מסיני חרף הנימה היהירה והנחרצת, וראוי להציב בסופם סימן שאלה".

"לפתוח במו"מ בדחיפות"

מוקדם יותר אמר ברק, כי "יש להביא לפתיחתו של משא ומתן עם הפלסטינים בהקדם ואפילו בדחיפות". ברק עידכן את חברי הסיעה בפגישה הצפויה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה באמצע חודש נובמבר. "יש לנו אחריות וכוונה לפעול לפתיחת משא ומתן עם הפלסטינים בהקדם", אמר.

שר הביטחון התייחס גם לדו"ח גולדסטון על מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. לדבריו, "לא נאפשר קיום ועדת חקירה שקצין או חייל יצטרכו לעמוד בפניה", הוא הוסיף, כי "צה"ל חקר וחוקר את פעולותיו טוב יותר מכל צבא אחר שאנו מכירים. ישראל תפתח במערכה נגד הלגיטימיות של הדו"ח שמנסה לערער על הלגיטימיות של ישראל ולכבול את ידיה בפעולה בעתיד".

ברק אמר כי ישראל תפעל לשנות את דיני המלחמה בחוק הבינלאומי על מנת שכך תתאפשר התמודדות יעילה עם הטרור, גם התוך שטח בנוי וצפוף. "מדובר בצורך קיים לא רק לישראל אלא גם לכל המדינות שנלחמות באפגניסטן ובעירק".

עדכון ראשון: 17:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully