וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: עו"ד גנב מלקוחותיו מיליוני שקלים

גלעד גרוסמן

26.10.2009 / 13:16

אהוד גנות, עורך דין מקיסריה מואשם בגניבת 9.5 מיליוני שקלים מלקוחותיו. על פי החשד העביר גנות לחשבונותיו כספים שיועדו לביצוע עסקאות של הלקוחות

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגש היום (שני) כתב אישום נגד עו"ד אהוד גנות, בן 59 מקיסריה, הנאשם בגניבת כ-9.5 מיליון שקל מלקוחותיו. גדות נאשם בחמישה מקרים של גניבה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובאישום נוסף של עושק. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נורית הרצמן מפרקליטות מחוז תל אביב, גנות, שטיפל בעסקאות מקרקעין רבות, העביר לחשבונותיו הפרטיים כספים שהיו אמורים להיות מופקדים בנאמנות. הוא השתמש בכסף לצרכיו הפרטיים או כדי להעביר כספים שהיה חייב ללקוחות אחרים.

לדוגמא, באחד האישומים נטען שגנות ייצג חברה שמכרה בניין בן ארבע קומות בתל-אביב תמורת כ-2.2 מיליון דולר. החברה מסרה לידי עורך הדין סכום של כ-2.2 מיליון שקלים לתשלום מס השבח בגין העסקה. במקום להפקיד את הכסף בחשבון נאמנות שנפתח לשם כך, העבירו גנות לחשבונו הפרטי. לפני כחצי שנה קיבלה החברה הודעה מרשויות המס לפיה הוטל עיקול על חשבונות הבנק שלה בגין חוב של למעלה ממיליון שקל שלא שולם למס שבח בגין העסקה. נציגי החברה פנו אל הנאשם, והוא טען שמדובר באי הבנה. כחודש לאחר מכן שילם כ-300 אלף שקלים שגנב מחשבון של לקוח אחר. לבסוף נאלצה החברה לשלם את שאר החוב.

במקרה אחר ייצג זוג אחים שירשו בית בתל אביב מהוריהם. גדות, שייצג בעבר את ההורים, קיבל לידיו כשלושה מיליון שקל בעבור מכירת הדירה, אולם במקום להפקידם בנאמנות הפקידם באחד מחשבונותיו. הוא סיפר לאחים שהשלמת העסקה מתעכבת בשל בעיות ביורוקרטיות. לאחר שנודע להם במקרה שהעסקה הושלמה, הם פנו לגנות כדי לקבל את כספם, אולם הוא העביר להם רק חלק מהסכום. הם תבעו אותו ובית המשפט קבע שעליו לשלם להם כ-2.6 מיליון שקלים. לבסוף העביר להם מיליון שקלים שקיבל עבור העסקה של הבניין בתל אביב. .

  • עוד באותו נושא:
  • גניבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully