וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רותם לח"כים הערבים: אנחנו בעלי הבית

26.10.2009 / 14:10

שלושה חודשים לאחר שאושר ע"י ועדת השרים, קיימה היום ועדת החוקה דיון סוער סביב "חוק הנכבה". ח"כ רותם לטיבי: "אם לא טוב לך תעזוב את הארץ". טיבי: "מי שהגיע אחרון עוזב ראשון, ובדרך שיכבה את האור בנתב"ג"

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת קיימה היום (שני) דיון בנוגע להצעת "חוק הנכבה" שקובע כי יוטל איסור על גופים ממשלתיים או כאלה שזוכים למימון ממשלתי, לארגן או לממן פעילויות בעניין הנכבה הפלסטינית. לפני כשלושה חודשים אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את החוק שהציע ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) בגרסתו המתוקנת.

יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) פתח את הדיון ואמר, כי "אני לא רוצה שהמדינה תאכיל בכיס את הנחש כדי שהוא יעקוץ אותה", הוא הסביר כי התכוון בדבריו למי שתומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל. דבריו של רותם גרמו לחברי הכנסת הערבים להגיב במהרה.

ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם- תע"ל) אמר כי "אני מאמין ומבין שמפלגת ישראל ביתנו במצוקה. הרי כל הקמפיין שלהם הם הובילו נגד מה שנקרא אזרחות נאמנות, וססמאות ריקות מתוכן, עכשיו הם רוצים להצדיק את הקיום שלהם, ולכן הם מעלים הצעות חוק שמהוות איום נגד הדמוקרטיה. החוק הזה בא לעשות מלחמה נגד דעות ורעיונות. מחר זה יהיה חלומות. צריך להקים משטרה שתעמיד לדין על הדעות שלהם ועל החלומות שלהם". רותם הגיב לדברים ואמר: "החוק הזה מדבר על פעולות לא על מחשבות. מה שאתה חושב בבית שלך לא מעניין אותי. אין בחוק אף מילה נגד ערבים".

רותם פנה לטיבי ואמר עוד כי "אצלך תמיד אהיה כובש וזר. אני בעל הבית, לא כובש. אילו יכולתם לזרוק אותנו לים הייתם עושים את זה, אבל לא ניתן לכם לזרוק אותנו לים".

"חוק של פחדנים"

ח"כ טיבי אמר בדיון כי "אין להתעלם מההקשר והיוזמים של החוק. גם זהות המציעים של המפלגה הפשיסטית. מדובר בחוק משטרת מחשבות. אורוול, האח הגדול". רותם התעצבן על טענותיו של טיבי ואמר כי "החוק הזה לא מדבר על מחשבות, הוא מדבר על מי שאינו נאמן למדינת ישראל". בין טיבי לרותם התפתח ויכוח קשה. רותם האשים את טיבי באי נאמנות למדינה היהודית וקרא לו לעזוב את הארץ. "אם לא טוב לך תעזוב את הארץ. חמאס בעזה רוצה אותך" אמר לו רותם. בתגובה ענה טיבי: "מי שהגיע אחרון עוזב ראשון ושיכבה את האור בנתב"ג".

מילר עצמו אמר בדיון כי "הצעת החוק מבקשת להתמודד עם האיומים השונים המנצלים את עקרונות ומשאבי הדמוקרטיה כדי להילחם בה ולערער את יסודותיה. מטרתה המרכזית של ההצעה היא למנוע את המצב המסוכן שמשלמי המסים מממנים בפועל פגיעה בסמלי המדינה, תעמולה אנטי-ציונית ופעילויות שלא אחת גובלות בשיתוף פעולה עם גורמים טרוריסטים".

הצעת החוק הועלתה היום לדיון בוועדת החוקה לאחר שאושרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. ח"כ מילר ניסה להעביר בחודש מאי נוסח תקיף יותר, שעל פיו ייגזר מאסר בפועל של עד שלוש שנים על מי שיציין את יום העצמאות ואת הקמתה של מדינת ישראל כיום אבל. בהצעה המתוקנת נקבע כאמור כי ייאסר מימון פעילויות שיש בהן שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. בנוסף, ייאסרו פעולות השוללות את אופיה הדמוקרטי של המדינה ועקרונות העומדים בבסיס הדמוקרטיה, בהן הכרה בריבונות העם, זכוית אדם, הפרדת רשויות, שלטון החוק ורשות שופטת עצמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully