וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: "אנו רחוקים מסיום הסכסוך באזור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.10.2009 / 12:20

בכנס לציון 15 שנים להסכם השלום בין ישראל לירדן, אמר שגריר ישראל בירדן כי "כשחתמנו על השלום היתה תקווה שהסכסוך הערבי-ישראלי יסתיים אולם לצערנו אנו רחוקים מהיעד הזה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"האירועים במסגד אל-אקצא בהחלט מפריעים לירדן, ואני חושב שהשלטונות בירדן יודעים בדיוק מי מתסיס את הרוחות, דהיינו הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בישראל", כך אמר הבוקר (שני) שגריר ישראל בירדן, יעקב רוזן.

במהלך כנס לציון 15 שנים להסכם השלום בין ירדן לישראל שנערך במכון "טרומן" באוניברסיטה העברית בירושלים, אמר השגריר לוואלה! חדשות כי "הירדנים לא בדיוק אומרים את זה, אבל אני מזכיר להם, שהשייח' ראאד סלאח אינו מורשה כלל להיכנס לירדן, אז יש בינינו הבנה הדדית".

שוטר מביט על פלסטינים מכבים שריפה בעיר העתיקה בירושלים. רויטרס
"ברור שהירדנים מבינים במה מדובר וזה מטריד אותם"/רויטרס

עוד אמר השגריר הישראלי בירדן כי "מה שבסופו של דבר יוצא לתקשורת (הכוונה להודעות הגינוי הירדניות לישראל. נ.י), זה לא תמיד משקף את רוח השיחות בינינו. אמנם אינני דובר שלהם, אבל ברור שהירדנים מבינים במה מדובר וזה מטריד אותם".

בהתייחסו ליציבות הסכם השלום בין ישראל לירדן אמר השגריר רוזן כי הוא איננו חושש מעתיד השלום. "האינטרסים של שתי המדינות לא השתנו. תמיד יש הבדלי ראייה בין שתי המדינות, אבל במשך 15 שנה ההסכם עמד בפני זעזועים ומה שחשוב הוא שיש מסד משותף של אינטרסים משותפים".

בכנס עצמו אמר השגריר הישראלי כי "למרות העליות והירידות בין ישראל וירדן, השלום יציב ולא עובר זעזועים". רוזן שיבח את שיתוף הפעולה בין אילת ועקבה וכן את הסכמי הסחר בין שתי המדינות.

שגריר ארה"ב בישראל, ג'יימס קניגהאם, אמר בכנס כי "ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין והמלך חוסיין הקריבו הרבה למען השלום. היחסים בין שתי המדינות יודעים עליות ומורדות ואני מקווה שהם ימשיכו להתפתח. הממשל האמריקאי נחוש לחדש את המשא ומתן הישראלי-פלסטיני במהירות האפשרית ללא תנאים מוקדמים".

שגריר ירדן בישראל עלי אל-אעיד, אמר בכנס כי "השלום בין המדינות יעמיק לאחר פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני". השגריר הוסיף כי "היחסים בינינו בתחומים רבים אינם כפי שציפינו. השלום פורמלי ובלתי הפיך, אך ביכולתו להתפתח אם ישראל תפתור את הסכסוך עם העולם הערבי ובעיקר עם הפלסטינים, תוך התבססות על היוזמה הערבית ועל פתרון שתי המדינות".

עוד אמר השגריר הירדני כי "כשחתמנו על הסכם השלום היתה תקווה שהסכסוך הערבי-ישראלי יסתיים לקראת סוף שנות ה-90' אולם לצערנו 15 שנים לאחר מכן אנו רחוקים מהיעד הזה שהמתין לנו ממש ליד הפינה".

עדכון ראשון: 9:56

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully