וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ומחזיקי האג"ח: לא הושגה פריצת דרך

מיאל רוכוורגר

26.10.2009 / 8:25

אין הסכם על ההסדר: פגישת נציגי מחזיקי האג"ח וראשי אפריקה ישראל הלילה הסתיימה ללא תוצאות. טרם נקבעה פגישה נוספת בין הצדדים

אין הסכם על ההסדר: פגישת נציגי מחזיקי האג"ח וראשי חברת אפריקה ישראל הסתיימה ללא תוצאות. מתברר כי הפערים בין ההצעה הנגדית שהגישה היום נציגות מחזיקי האג"ח הארוכים לבין הצעתו של פרופ' ברנע עדיין לא גושרו, וכי עדיין קיימים חילוקי דעות לגבי שווי חברת אפריקה ישראל לצורך המרת חלק מהחוב למניות, פערים לגבי גובה הריביות שיישאו סדרות האג"ח החדשות שיונפקו ופערים בעניין סעיפים נוספים. ועדיין לא נקבעה פגישה נוספת להמשך הדיונים, אם כי בעבר דובר על כך שתאריך היעד לסיום המו"מ יהיה 6 בנובמבר.

"לא ברור מדוע אפריקה זימנה פגישה לילית, בשעה שאין היא מוכנה לזוז ממתווה ברנע, בעוד שאנחנו נתנו את המקסימום בהצעה שלנו", אמר לאחר הפגישה אחד מנציגי בעלי האג"ח המוסדיים הגדולים.

ב-22:00 החלה פגישה בין נציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל לבין ראשי החברה בניסיון להגיע להסדר חוב של כ-7.5 מיליארד שקל. זאת, לאחר שמוקדם יותר הגישו חברי הנציגות הצעה נגדית להצעתו של פרופ' אמיר ברנע, היועץ הכלכלי מטעם אפריקה.

מצד חברת אפריקה ישראל התייצבו בפגישה המנכ"ל איזי כהן, סגן היו"ר נדב גרינשפון וסמנכ"ל הכספים של החברה - רון פיינרו. נציגות בעלי האג"ח מורכבת מפסגות, מנורה מבטחים, כלל, הראל ומגדל.

הצעה חלופית להצעת ברנע

נציגות סדרות האג"ח הארוכות של אפריקה ישראל הגישה היום הצעה חדשה להסדר חוב. הנציגות דרשה כי המרת החוב של מחזיקי האג"ח למניות אפריקה ישראל תהיה לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל ולא לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל כפי שמציע פרופ' ברנע. הנציגות דרשה מבעל השליטה, לב לבייב, להזרים 800 מיליון שקל לאפריקה ישראל לפי שווי חברה של 1.2 מיליארד שקל. הנציגות טענה כי היא מוכנה "ללכת" לקראת לבייב ותאפשר לו לשלם את הסכומים הללו ב-3 תשלומים: 370 מיליון שקל בעת ההגעה להסדר, 130 מיליון שקל בתוך שנה ממועד ההגעה להסדר ו-300 מיליון שקל בתוך שנתיים. המרה של מניות תיעשה לפי מחיר ממוצע שבין שווי שוק לשווי בספרים.

עוד הציעה הנציגות כי אפריקה תשלם 600 מיליון שקל מיידית למחזיקי האג"ח, שתונפק סדרה קצרה חדשה של 1 מיליארד שקל שתוחזר תוך שנתיים ותישא ריבית שנתית של 4.5%. כמו כן, הועלתה ההצעה להנפיק סדרה ארוכה בהיקף של 3.3 מיליארד שקל שתתחיל להיפרע בעוד 3 שנים במשך 10 שנים בריבית של 8.5%.

בנוסף, כללה ההצעה החדשה המרה של חלק מהחוב בחברות הבנות בהיקף של 1.47 מיליארד שקל, וכן המרת חוב של 1.12 מיליארד שקל תמורת הקצאה של 36% לאחר השקעת הבעלים. ההצעה של הנציגות דיברה על כך כי אחרי ההסדר לבייב יחזיק 54.4% ממניות אפריקה, מחזיקי אג"ח 36% והציבור 9.6%.

מוקדם יותר, במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר על ידי נציגות מחזיקי אג"ח ט' הקצרות של אפריקה, דחה עו"ד גיא גיסין, היועץ המשפטי של הנציגות, את מתווה ההצעה להסדר שהוגשה על ידי אפריקה באמצעות פרופ' ברנע: "אנחנו בדעה שהנחות היסוד שעומדות בבסיס הצעת ההסדר שהגיש פרופ' ברנע מוכיחות בדיוק את אותם הדברים שאנחנו טוענים - אין שום צורך בהסדר חוב באפריקה". אג"ח ט' אמורות להיפרע ב-10 בנובמבר בהיקף של כ-550 מיליון שקל.

גיסין ביסס את טענתו על ניתוח מקורות ושימושים של אפריקה שביצעה חברת הייעוץ גיזה זינגר אבן שהגיעה למסקנה שלאפריקה יש את המקורות לעמוד בהתחייבויותיה וכי בקופתה יישארו מיליארד וחצי שקל בתחילת 2013.

כמו כן ציין גיסין כי נציגי אפריקה הודיעו לנציגות אג"ח ט' על ביטול הישיבות שתואמו ביניהן למחר והוא ממשיך לקרוא לראשי אפריקה: "לרדת מן העץ הגבוה שאליו הם טיפסו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully