וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "ליברמן איים על עזה בנשק גרעיני"

26.10.2009 / 9:50

על רקע המתיחות עם ישראל אמר ראש הממשלה הטורקי ארדואן בראיון כי שר החוץ אביגדור ליברמן איים להשתמש בנשק גרעיני ברצועת עזה. לשכת ליברמן: "אין צורך להגיב לכל שטות של טורקיה"

"אין ספק שנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הוא חבר שלנו", אמר הבוקר (שני) ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. "כחברים, עד עתה הייתה לנו מערכת יחסים טובה מאד. לא היו לנו קשיים כלל וכלל".

ארדואן יבקר השבוע בטהרן שם יפגוש במנהיגי המדינה חמינאי ואחמדינג'ד. עם זאת, איש אינו צופה שיעלה בפני השניים ביקורת על הדיכוי הברוטאלי של המהומות שפרצו לאחר הבחירות בקיץ האחרון. בראיון לעיתון הבריטי "גרדיאן" אמר ארדואן, שמהלך כזה יהווה "התערבות" בענייניה הפנימיים של אירן.

בהתייחסו למדיניות ישראל בעזה, טען ארדואן כי שר החוץ, אביגדור ליברמן, איים להשתמש בנשק גרעיני כנגד רצועת עזה. אך למרות האמירות הללו, הוא ציין כי יחסי ישראל וטורקיה הם יחסים אסטרטגיים. מלשכת שר החוץ ליברמן נמסר בתגובה כי "אין צורך להגיב לכל שטות".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד במסיבת עיתונאים בניו יורק. רויטרס
חבר? אחמדינג'ד/רויטרס

בהתייחסו לסוגיית הגרעין האירני אמר המנהיג הטורקי כי "אירן לא מקבלת את הטענה שהיא בונה פצצה אטומית. הם מפתחים אנרגיה גרעינית למטרות אזרחיות בלבד". ארדואן נשאל אם האמירות הללו, אשר מצננות את יחסיו עם ישראל, עלולות בשל כך גם לפגוע ביחסיו עם ארה"ב. הוא השיב כי אינו סבור שהדבר יקרה, כיוון ש"מדיניות ארה"ב באזור אינה מוכתבת על ידי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully