וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשים את ישראל בסחר באיברים ומגיע לביקור

נרי ג'ונסון

25.10.2009 / 20:50

עיריית דימונה תארח את הכתב השבדי דונלד בוסטרום, שהאשים את מדינת ישראל בסחר באיברי פלסטינים. בוסטרום ישתתף בכנס בנושא תקשורת. "אנו רוצים לשמוע מה יש לו להגיד ברמה העיתונאית"

ביום שני הבא יגיע להתארח בדימונה הכתב השבדי דונלד ב?ו?ס?ט?רו?ם, הכתב שעומד מאחורי הכתבה מעוררת הסערה שפורסמה בחודש אוגוסט בעיתון השבדי "אפטון בלאדט". בכתבה נטען כי ישראל סוחרת באיבריהם של פלסטינים שנעצרו ונהרגו על ידי כוחות צה"ל. העיתון הביא את עדויותיהם של פלסטינים הטוענים כי צעירים שנעצרו על ידי צה"ל הוחזרו מתים כאשר חלק מאיבריהם הפנימיים חסרים. הכתבה זכתה לגינויים גורפים מנציגי הממשלה ומשרד החוץ, אך במקביל סירבה הממשלה השבדית לגנותה ונוצרה מתיחות גדולה בין שתי המדינות.

בוסטרום יגיע כאורח של כנס דימונה השלישי לתקשורת. העיתונאי יאיר לפיד יהיה זה שיראיין אותו. הדיון לא צפוי לעסוק בעובדות שתוארו בכתבה, אלא לעסוק בזווית התקשורתית בלגיטימיות העיתונאית והאתית של הכתבה שפרסם בוסטרום. "הוא צפוי להתמודד עם שאלות קשות. אנחנו רוצים לשמוע מה יש לו להגיד ברמה העיתונאית", אמר דובר עיריית דימונה, אבי בן זיקרי, לוואלה! חדשות. "בוסטרום הוא מן הסתם לא ידיד ישראל. הוא עשה לנו נזק הסברתי חמור בעולם כשהתבסס על תחקיר שהוא או מומצא או שהתבסס על עדויות לא מבוססות של פלסטינים".

בן זיקרי הוסיף כי "אם הייתה לישראל הסברה נורמלית בעולם, אז בחור כזה, ביום שיוצאת כזו כתבה, צריך לקבל תביעה אזרחית ותביעת דיבה. השתיקה שלנו לא עושה לנו טוב. אם שרי בטחון מפחדים לנסוע לחו"ל ואחמניג'ד יכול להסתובב חופשי – יש לנו בעיה. אנחנו צריכים לשמוע ולהשמיע". בכנס צפויים להשתתף גם נציגים של התקשורת הזרה, בין היתר גם נציגים של התקשורת השבדית. "אנחנו רוצים להוכיח לתקשורת הזרה, ובאמצעותה לעולם, שלא היה כל ביסוס לדבריו", אמר בן זיקרי.

"הכתבה מהווה עלילת דם מודרנית"

גורם בעיריית דימונה אמר כי "את הישראלים הוא לא ישכנע, אבל את התורה המעוותת שלו הוא ממשיך להפיץ במקומות אחרים. את הנזק הוא כבר עשה". הגורם הוסיף כי ידוע לו שבוסטרום חושש מעט לקראת הביקור בארץ, גם מן הבחינה הבטחונית וגם מהבחינה שהוא יודע שלא יזכה לקבלת פנים יפה. בוסטרום, שיזכה לאבטחה בעת ביקורו בהתאם להנחיות משטרת ישראל, אמר למארחיו שהוא מקווה שהביקור יהווה עבורו הזדמנות טובה להשמיע את מה שיש לו להגיד.

ביום רביעי פנתה תנועת הימין 'אם תרצו' לשר הפנים ח"כ אלי ישי בבקשה למנוע את כניסתו לארץ של בוסטרום. במכתב לשר נכתב בין היתר כי "כל בר דעת מבין כי אין בין הכתבה, שהייתה הכפשה אנטישמית ארסית ובין חופש ביטוי קשר כלשהו. הכתבה מהווה עלילת דם מודרנית השואבת את השראתה מעלילות הדם האירופאיות בימי הביניים". בסיום המכתב קוראים בתנועה לישי למנוע מתן אשרה לעיתונאי השבדי. "אם אכן נכון הדבר ואם הוזמן דונלד בוסטרום לכנס התקשורת בדימונה, אנו קוראים לך לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותך ולמנוע מתן אשרה לעיתונאי אנטישמי. מתן אשרה, כניסתו לארץ והשתתפותו בכנס תקשורת ישראלי יהווה פגיעה בחוסנה של מדינת ישראל ויריקה בפרצופו של צה"ל".

תגובתה של עיריית דימונה לנושא: "עיריית דימונה בעד פולמוס וזכות הוויכוח, ורואה בפנייתו של חבר הכנסת [ישי] דבר לגיטימי לגמרי. מאחר והפקת הכנס אחראית להבאתו של העיתונאי השבדי לכנס ולא עיריית דימונה, אין לעירייה קשר ישיר עמו ולכן אין עניין להגיב בשלב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully