וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תתיר כניסה להר הבית למרות המהומות

26.10.2009 / 7:00

יום לאחר המהומות בהר הבית, תאפשר המשטרה כניסה סדירה של מתפללים להר. הכוחות בבירה יתוגברו על רקע כנס הימין שקרא אמש להתיר ליהודים לעלות להר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

לאחר יום של מהומות בהר הבית בו נפצעו תשעה שוטרים, החליטה משטרת ירושלים לאפשר הבוקר (שני) כניסה סדירה של מתפללים ומבקרים להר הבית. בנוסף הוחלט לתגבר את נוכחות השוטרים וכוחות מג"ב באזור.

בתוך כך כנס הימין תחת הכותרת "זכויות אדם בהר הבית" התקיים אמש בירושלים. לכנס הגיעו אישים מכל גווני הקשת של הציונות הדתית. כ-400 בני אדם, ובהם רבנים מכל גווני הקשת של הציונות הדתית. גם חברי כנסת מהימין, ביניהם אורי אורבך (הבית היהודי), אריה אלדד ומיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) וציפי חוטובלי (ליכוד) השתתפו בכנס. ח"כ בן ארי אמר כי "הר הבית הוא משל לשליטה של ארץ ישראל בכלל. הכניעה לאלימות של פורעים ערבים בהר הבית תהיה התחלה של שיטפון בארץ ישראל כולה. משטרת ישראל צריכה להוכיח שהדמוקרטיה והשיוויון פועלים גם למען יהודים בהר הבית. על המשטרה לדכא את האלימות ולמחוק אותה מכל וכל".

מארגן הכנס, יהודה גליק אמר כי "השבוע יזכירו את רצח רבין אבל כנראה שלא יזכירו את העובדה שרבין הוא זה ששיחרר את הר הבית במלחמת ששת הימים". הרב דב ליאור, רבנה של קריית ארבע, אמר "אני קורא לכל הציבור לסמוך על גדולי הדורות ולעלות למקומות המותרים בהר הבית, ולא להסגיר את הר בית השם לאויבים".

תושב מזרח ירושלים מנסה לכבות שריפה בזמן מהומות בהר הבית. רויטרס
מוקדם יותר היום נפצעו תשעה שוטרים נפצעו באורח קל במהלך התפרעויות בהר הבית. המהומות היום/רויטרס

יו"ר הבית היהודי, שר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ שיגר אגרת תמיכה למארגני הכנס בה כתב כי "כבר הוברר שיש בהר הבית מקומות שלגביהם אין איסור של עלייה, וממילא אין סיבה אמיתית למנוע מיהודים זכות בסיסית זו. גדולי ישראל, ובראשם הרמב"ם ורדב"ז עלו להר והתפללו עליו, כמו גם יהודים רבים לאורך הדורות. הכניעה לאיומי הטרור של גורמים מוסלמיים ופלסטיניים, והפגיעה החמורה בחופש הדתי של יהודים שוחרי חוק וסדר לעלות להר בצורה מכובדת וראויה - מקוממת ובלתי נסבלת. מי שאיננו מעוניין בעלייה להר איננו חייב לעלות אליו, אך מי שכן מעוניין, ועושה זאת בהתאם לגדרי ההלכה - ודאי שאין למנוע זאת ממנו".

לפני הכנס, נפצעו תשעה שוטרים באורח קל במהלך התפרעויות בהר הבית. שניים מהפצועים טופלו במקום וחזרו לפעילות, והשלישי פונה במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם. השוטרים פינו את המתפללים בהר הבית, והאזור נסגר לכניסת מתפללים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שפכו שמן לגרום להחלקה

מפגינים פלסטינים במקום סיפרו כי כוחות גדולים של צבא ומשטרה פעלו להוצאת המתפללים ממסגד אל-אקצא. על פי המפגינים, במקום נשמעו הדי פיצוצים של רימוני גז שהושלכו, לטענתם, בתוך מסגד אל-אקצא.

בעקבות האירועים עצרה המשטרה ברחבת הר הבית את מחזיק תיק ירושלים ברשות הפלסטינית חאתם עבד אל-קאדר. במשטרה טוענים כי עבד אל-קאדר הפר את הסדר, תקף שוטרים וקרא למתפללים בהר הבית לצאת בתהלוכה. הוא נלקח להמשך חקירה במפלג המיעוטים ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים.

קודם לכן השליכו פלסטינים אבנים ובקבוק תבערה לעבר השוטרים. עוד נמסר כי המתפרעים שפכו שמן באזור כדי לגרום להחלקה. בתגובה, פרצו השוטרים למתחם ההר, עשו שימוש ברימוני הלם ועצרו 18 פלסטינים. לדברי בכיר פתח והשר לענייני ירושלים לשעבר בממשלה הפלסטינית, חאתם עבד אל-קאדר, שישה פלסטינים נפצעו. המופתי של ירושלים, השייח' מוחמד חוסיין, תיאר את המצב במקום כ"מסוכן מאוד" והזהיר מפני הידרדרות.

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully