וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע במחסום קלנדיה: פלסטינית דקרה מאבטח

יהושע בריינר, נעמה טלמור וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.10.2009 / 16:32

בהמשך למהומות סביב הר הבית, דקרה אחר הצהרים פלסטינית מאבטח בבטנו במחסום קלנדיה. הוא נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. מוקדם יותר קרא חמאס לערביי ישראל: "התגייסו למאבק למען אל-אקצא"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

המהומות בהר הבית מחריפות. חמאס קרא להגביר את המהומות ואחר הצהריים נראה שהקריאה הזו נפלה על אוזנים קשובות. במחסום קלנדיה שמדרום לרמאללה נדקר אחר הצהריים מאבטח ונפצע באורח בינוני. הדוקרת צעירה פלסטינית, ביצעה את המעשה ככל הנראה על רקע לאומני. המאבטח פונה לבית החולים הדסה עין כרם, והדוקרת נעצרה.

חובש הצלה מהירה של זק"א אהרון פאמפ שהגיע למקום סיפר לוואלה! חדשות כי, "הגענו באמבולנס מגבעת זאב והכניסו אותנו למעבר קלנדיה. הפצוע היה שרוע על הרצפה עם דקירה בבטנו. פינו אותו במצב בינוני להדסה עין כרם. זו הייתה מחבלת צעירה, תפסו אותה במקום ועיכבו אותה לחקירה".

שוטר מביט על פלסטינים מכבים שריפה בעיר העתיקה בירושלים. רויטרס
"ההתקפות הישראליות על מסגד אל-אקצא הפכו לעניין יומיומי"/רויטרס

בחמאס נראה שמנסים ללבות את האש סביב המהומות בהר הבית: ממשלת חמאס ברצועת עזה בראשות איסמעיל הניה פרסמה היום הודעה בה נאמר כי המתקפות הישראליות על מסגד אל-אקצא הן "חלק ממדיניות ציונית להשתלט על המסגד ולחלק אותו במטרה לבנות על חלקים גדולים ממנו את בית המקדש". דובר הממשלה, טאהר א-נונו, הטיל על ישראל את האחריות המלאה על התוצאות "מהמתקפה המסוכנת הזו".

ממשלת חמאס בעזה אף קראה לתושבי ירושלים הפלסטינים, לתושבי הגדה המערבית ולציבור הערבי בישראל להגיע למסגד אל-אקצא "על מנת לעמוד אל מול הניסיונות לטמא אותו ולפגוע בקדושתו". הממשלה קראה עוד לעולם הערבי והאיסלמי ללחוץ על ישראל להפסיק את פעולותיה במסגד אל-אקצא ולהביע את זעמו כלפיה. בנוסף קראה לליגה הערבית לקיים דיון דחוף בנושא.

מהומות בהר הבית. עומר מירון
"להציל את מסגד אל-אקצא לפני שיהיה מאוחר"/עומר מירון

בכיר הארגון יחיא מוסא אמר כי ההתקפות הישראליות על מסגד אל-אקצא הפכו לעניין יומיומי והעולם הערבי והאיסלמי אינו נוקף אצבע למנוע זאת. הוא קרא לעולם הערבי והאיסלמי "להציל את מסגד אל-אקצא לפני שיהיה מאוחר". גם השר לענייני דתות בממשלת חמאס קרא לעולם "לא לשתוק לנוכח פשעיה של ישראל בירושלים".

בג'יהאד האיסלמי תקפו גם כן את ישראל. בכיר הארגון נאפז עזאם אמר כי ניסיונותיה החוזרים ונשנים של ישראל לפשוט על מסגד אל-אקצא נובעים מהשתיקה הערבית והאיסלמית. "ישראל מנצלת את האירועים הפנים-פלסטינים כדי לממש את איומיה ולהשתלט על מסגד אל-אקצא", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully