וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של ישי: לחשוף דיוני עופרת יצוקה

25.10.2009 / 14:05

יו"ר ש"ס פנה לרה"מ והציע לו חלופה להקמת ועדת חקירה פנימית לאירועים שהובילו לדו"ח גולדסטון. "יש לחשוף ולהראות שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם"

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הציע היום (ראשון) פתרון יצירתי למחלוקת סביב הדרישה הבינלאומית להקים ועדה ישראלית לבדיקת אירועי מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. ישי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיורה לחשוף את דיוני ישיבות הממשלה מהתקופה הרלבנטית המתייחסת לממצאי דו"ח גולדסטון.

השר ישי ציין כי "כמי שצוטט בדו"ח גולדסטון שאומר שצריך לחזק את כושר ההתרעה, אך הושמטה האמירה שזה צריך להיות תוך הקפדה לא לפגוע בחפים מפשע. אני יכול לומר שהעבודה של גולדסטון מגמתית וזו רק דוגמה קלה לכך. הדו"ח מבקר את הדרג המדיני, יש לחשוף ולהראות שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם. הדבר יראה את רגישותנו מצד אחד ומצד שני ינטרל מן הצורך לבדוק".

אתמול התגלעו חילוקי דעות בממשלה סביב הדרישה הבינלאומית להקמת ועדת חקירה פנימית. שר הביטחון ברק התייחס לראיון שהעניק נתניהו ל"וושינגטון פוסט", בו אמר ראש הממשלה כי ישראל שוקלת הקמת ועדת חקירה פנימית שתבדוק את אירועי עופרת יצוקה. ברק, שמתנגד להקמת ועדת חקירה אמר כי הוא סומך באופן מלא על התחקירים המבצעיים והחקירות שנעשו ונעשים בצה"ל. "אין צבא בעולם שחוקר כך את עצמו", אמר.

בלשכת נתניהו מיהרו לפרסם אתמול תגובה לדברי ברק לפיה נתניהו אמר בראיון, כי ישראל כבר ניהלה חקירה בנושא עוד בטרם שדו"ח גולדסטון אומץ על ידי המועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה.

"דו"ח גולדסטון מעוות וחד צדדי"

מספר שרים התייחסו הבוקר בישיבת הממשלה לנושא. שר הרווחה, יצחק הרצוג, אמר כי "הדו"ח מאשים את הממשלה בעבודה מכוונת בהשמדת התשתיות בעזה ועל הממשלה להשיב על כך. אין בעיה להקים ועדה שתראה שזה קשקוש מקושקש. בסופו של יום לא תהיה ברירה אלא להפעיל סוג של בדיקה מאוזנת שמצד אחד נותנת מענה ומצד שני לא מפילה את התיק על צה"ל".

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה) אמרי כי "דו"ח גולדסטון הוא מעוות וחד צדדי אבל כדי למזער את הנזק הבינלאומי אני תומך בהקמת ועדת בדיקה שגם תגן על חיילי צה"ל".

השר מיכאל איתן (ליכוד) התייחס אף הוא בישיבת הממשלה לסערה סביב דו"ח גולדסטון ואמר כי "בדיקה ישראלית אמינה היא אינטרס של מדינת ישראל ותשרת אותנו פנים וחוץ. עדיף עשרות מונים חקירה בישראל מגלגול העניין במוסדות הבינלאומיים. הרבה ישראלים אומרים שלא ראוי שתאונות בצה"ל ייחקרו על ידי צה"ל עצמו, אני משוכנע שזו רק תאונה, כמו שהיו תאונות בירי כוחותינו על כוחותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully