וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין גולני התעלל בטירון והושעה מתפקידו

25.10.2009 / 13:38

מקרה חמור של הכאה נחשף בבסיס האימונים של חטיבת גולני: מ"מ היכה טירון עליו פיקד לאחר שזה היכה אותו בטעות באימון. החייל אושפז בבית החולים עם פגיעות פנימיות

מקרה התעללות נוסף נחשף היום (ראשון) בצה"ל. קצין בבסיס האימונים של חטיבת גולני חשוד כי היכה קשות טירון וגרם לאשפוזו בבית חולים. הקצין, בדרגת סגן משנה הודח בעקבות המקרה מתפקידו. לפי החשד, במהלך אימון קרב מגע שהתקיים בשבוע שעבר בבסיס האימונים של החטיבה, זעם הקצין על החייל במהלך אימון לאחר שככל הנראה היכה בטעות את הקצין, שלאחר מכן זימן אותו לחדר במתחם המגורים של המחלקה. שם הוא היכה אותו במשך דקות ארוכות באגרופים ובסטירות בתגובה למה שאירע במהלך האימון. בעקבות זאת נגרמו לחייל חבלות קשות, שהמשיך בשגרת יומו. בהמשך אותו היום שב מפקד המחלקה להעיר לחייל.

משהגיע החייל לחופשת סוף השובע לביתו, הבחינו הוריו בחבלות על גופו ופינו אותו לבית החולים "קפלן" ברחובות. בבדיקות הרפואיות אובחנו אצל החייל פגיעות באיבריו הפנימיים והוא נאלץ להתאשפז בבית החולים. בעקבות המקרה פתחו בחטיבת גולני בתחקיר מקיף, כשעד לסיומו הושעה הקצין מיידית מתפקידו. הבוקר פתחו גם נציגי מצ"ח בחקירת המקרה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "המקרה המדובר נחשף ביום שישי האחרון ולאחר בירור ראשוני של נסיבות הפציעה הושעה הקצין באופן מיידי. כמו כן, המקרה דווח למצ"ח אשר פתחה בחקירה. מדובר באירוע חמור וחריג, אשר אינו עומד בקנה אחד עם הנורמות והערכים המקובלים בצה"ל בכלל ובחטיבת גולני בפרט, וייעשה ככל הניתן על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully