וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס יחתום בקרוב על הסכם הפיוס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.10.2009 / 13:06

עיתון סעודי מדווח כי מצרים הסכימה לארח משלחת של חמאס כדי לאפשר חתימה על הסכם הפיוס עם פתח. לפי הדיווח, מצרים הסכימה למהלך בעקבות לחץ של חאלד משעל

"לאחר לחצים כבדים שהפעילו חמאס וראש הלשכה המדינית של הארגון חאלד משעל, הסכימה מצרים לארח משלחת של הארגון במטרה לחתום על הסכם הפיוס בין פתח לחמאס שגיבשה מצרים" – כך מסרו היום (ראשון) מקורות מצריים לעיתון סעודי. לדבריהם, המשלחת צפויה להגיע בימים הקרובים לקהיר "לא במטרה לדון בהסתייגויות של חמאס מההסכם אלא על מנת לחתום".

"בימים האחרונים ביקש חמאס עשרות פעמים להיפגש עם המצרים כדי ליישב את המחלוקות בנוגע להצעת הפיוס שגיבשה מצרים, אולם מצרים דחתה את כל הבקשות", מסרו המקורות. "אמרנו לחמאס 'קודם כל, בואו לחתום ואחר כך נדון בהסתייגויות ובהערות שלכם, כמו יתר הפלגים הפלסטינים'", הוסיפו.

ביום שישי פרסם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן צו המורה על קיום בחירות לנשיאות ולפרלמנט ברשות הפלסטינית ב-24 בינואר 2010. החלטתו של אבו מאזן מהווה סטירת לחי לחמאס, המעוניין בדחיית הבחירות ליוני 2010. אבו מאזן הסביר כי למרות הצו שפרסם, ידו מושטת לפיוס עם חמאס.

בתשובה לשאלה מה דעתם על הצו של אבו מאזן ענו המקורות המצרים לעיתון הסעודי: "אבו מאזן הוא יו"ר הרשות והוא עושה את מה שהוא רואה לנכון עבור עמו". יחד עם זאת, מקור פלסטיני אחר המקורב לאבו מאזן מסר לעיתון כי צעדו של אבו מאזן בוצע בתיאום עם המצרים ולאחר שהאחרונים נתנו לו אור ירוק לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully