וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקלו עם עבריין נבזה - והשוטרים משלמים"

קובי מנדל, פנחס וולף וגלעד גרוסמן

25.10.2009 / 11:50

כך אמר בכיר המשטרה לשעבר אליק רון לוואלה! חדשות בעקבות המאסר שנגזר על ארבעת "השוטרים הנוקמים" מנהריה. השר אהרונוביץ': "אלה שוטרים מסורים ומקצועיים שניהלו קרב מתיש מול עבריינים"

מערכת וואלה!

(צילום: אבישי גולן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: ענת ברק)

בכירים לשעבר במשטרה מיהרו להגיב הבוקר (ראשון) על עונש המאסר שנגזר על ארבעת השוטרים המעורבים בפרשת "עבריינים במדים" בנהריה. ניצב בדימוס אליק רון, שהיה מפקד המחוז הצפוני, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "זה יום קשה מאוד, ואני חושש שזה לא יסתיים בזה. פיללתי לכך שהם יקבלו מאסר על תנאי בלבד. אני מאוד חושש מהערעור בעליון. זה מסר קשה שבסוף מתורגם כך שהשוטרים מבינים שבחזית מסוכן וכדאי לא להיחפז להיות בחזית".

רון הוסיף, כי "השופטים הבינו את חומרת העבירה בנהריה באותם ימים וגם הבינו שהמשטרה כשלה. אך במעלה הדרך הם לא השכילו לתרגם זאת להקלה בעונש של השוטרים שביצעו עבירה שאי אפשר לקבל אותה. די היה במסר של עונש סמלי לאור זה שהמשטרה שלחה את השוטרים למשימתם, ושהיתה אמורה לגבות אותם אך כשלה. כל אחד מאיתנו יכול להתכבד ולשים עצמו במקום השוטרים כשזורקים לעברו רימוני יד. אותו כלב נבזה – מיכאל מור – אותו עבריין, שהוא אפס וסמרטוט ועולה לגדולה, בין השאר בזכות ההתנהלות של המערכת המשפטית שהוציאה אותו בזול ומכניסה לכלא את השוטרים בהם הוא ניסה לפגוע לכלא. לא מזמן שמענו את הכלב הזה מאיים גם מהכלא, ובמקום לתפוס ולעשות סדר בנהריה המשטרה כשלה וזו התוצאה".

לצד הזעם של בכירי המשטרה על העונש, פרקליטיו של העבריין המעורב בפרשה מיכאל מור חשבו כי מדובר דווקא בעונש קל. "גזר הדין מביא לפשיטת רגל של מערכת המשפט והדמוקרטיה בישראל", אמרו בתגובה פרקליטיו של מיכאל מור, עורכי הדין מיכאל כרמל, דורון נוי ויהלי שפרלינג. "גזר דין מקל שכזה מעביר מסר לפיו, אנשי משטרה, במקום לחקור ולהביא ראיות כנגד חשודים, יוכלו מעתה והלאה לשמש כמושבעים שופטים ותליינים לכל מי שלא יימצא חן בעיניהם".

עורכי דינו של מור הוסיפו כי "נכתב בתקשורת כל הזמן שמיכאל מור זרק רימונים על אותם שוטרים וסחט אותם, כשמעולם לא הוגש נגדו כתב אישום אחד בחשדות הללו. מרשנו נשפט ל-11 חודשים על דיבורים בלבד, ואילו כאן שנה מאסר בפועל על הנחת מטעני חבלה, כאחרון המחבלים, מתחת לרכב של אישה וילדים ועל אדן חלון בחדר השינה של ילד בן 10. מדובר בעונש מגוחך ולא ראוי".

"נמשיך להילחם בארגוני הפשע"

מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ אמר בתגובה על העונש כי "גזר הדין הינו פשרה הכרחית בעקבות מה שקרה. עקב חומרת המעשה התבקשה איזושהי תקופה של מאסר בפועל אבל קצרה ככל שאפשר, כך שבגזר הדין יהיה אלמנט של הבנה לסטיאוציה אליה נקלעו במהלך עבודתם כשוטרים".

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', טען כי יש לכבד את החלטת בית המשפט. "לאחר שניתן גזר הדין, אני אומר שיש לכבד את החלטת בית המשפט, אך עם זאת אין להתעלם מכך שמדובר בשוטרים מסורים ומקצועיים, אשר ניהלו קרב ארוך ומתיש מול גורמים עבריינים, חסרי כל מוסר, אשר ביקשו לפגוע בהם ובבני משפחותיהם. אני מצהיר שהמלחמה בארגוני הפשע תימשך בכל החזיתות".

בתוך כך, אמר יו"ר השדולה למען השוטרים והסוהרים ח"כ אריה ביבי (קדימה) כי "בקושי עיכלתי את מה שהשופטים קבעו. זה לא היה במקום. השוטרים לא היו צריכים לקבל את העונש שנגזר עליהם, הם צריכים לשוב לעבודתם במשטרה. מדובר בעונש חמור ביותר. שוב אנו רואים כי בעוד שהפרקליטות חותמת עסקות טיעון עם עבריינים, דווקא עם השוטרים שנמצאים חסרי אונים מול איומיהם של עברייני המדינה, הפרקליטות מחליטה להחמיר. אני מצר על כך ששוב פעם השוטרים אינם מקבלים גיבוי מהפרקליטות. במידה וביהמ"ש העליון לא יקל בעונשם, אגיש בקשה לחנינתם לנשיא המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully