וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בהודעה לבורסה: העסקה תושלם עד אפריל

אמיתי זיו

25.10.2009 / 8:44

חברת התקשורת הגדולה בישראל אישרה הבוקר: חברת 012-סמייל של אלוביץ' תרכוש 30.6% מהחברה תמורת 6.5 מיליארד שקל. העסקה מגלמת מחיר של 8 ש"ח לכל מניה

חברת בזק אישרה הבוקר (ראשון) אישרה הבוקר את חשיפת TheMarker והודיעה כי 012 סמייל שבבעלות שאול אלוביץ' תרכוש 30.6% מהחברה מקבוצת חיים סבן-מורי ארקין-איפקס בכ-6.5 מיליארד שקל. המחיר למניה הוא 8 שקלים.

אחזקותיו המרכזיות של אלוביץ' בענף התקשורת הן בחברת האינטרנט, השיחות הבינלאומיות והטלפוניה 012 סמייל, וכן 32% מחברת הלוויין yes. בעקבות עסקת בזק ייאלץ אלוביץ' למכור את אחזקותיו הצולבות בשוק התקשורת, כדי לקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. ככל הנראה, תנאי העסקה שהתגבשה בין אלוביץ' לקבוצת איפקס-סבן-ארקין הם מקלים יותר ומעניקים לו זמן רב יותר להשיג את האישורים הרגולטוריים הנדרשים.

העסקה לרכישת בזק על ידי אלוביץ' תשפיע גם על המכרז למכירת מירס, שמתקיים בשבועות האחרונים ושסמייל לקחה בו חלק. כעת, לאור עסקת בזק, נאלצת החברה לפרוש ממנו בשל. בנק ההשקעות מריל לינץ', שמנהל את המכרז על מירס, דרש מהמתמודדות להגיש הצעות עד 20 באוקטובר. אלוביץ', שניהל באותן שעות משא ומתן עם בעלי המניות בבזק, אייפקס, סבן וארקין, קיבל לבקשתו הארכה של 24 שעות. אך לבסוף, בשל התקדמות המשא ומתן עם בזק, לא הוגשה כלל הצעה לרכישת מירס מטעם סמייל. כעת נותרו במכרז על מירס חברת פלאפון והמשקיע הצרפתי פטריק דרהי.

המוכרים, קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, נפרדים מהחברה לאחר ארבע שנים, תשואה של כ-300% על ההשקעה ורווח של 5 מיליארד שקל טייקון התקשורת שאול אלוביץ', ישלם כ-7 מיליארד שקל עבור 30.7% מהשליטה בחברה. אחזקותיו המרכזיות של אלוביץ' בענף התקשורת הן בחברת האינטרנט, השיחות הבינלאומיות והטלפוניה 012 סמייל, וכן 32% מחברת הלוויין yes. בעקבות עסקת בזק ייאלץ אלוביץ' למכור את אחזקותיו הצולבות בשוק התקשורת, כדי לקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. ככל הנראה, תנאי העסקה שהתגבשה בין אלוביץ' לקבוצת איפקס-סבן-ארקין הם מקלים יותר ומעניקים לו זמן רב יותר להשיג את האישורים הרגולטוריים הנדרשים.

אלוביץ' יאלץ למכור את סמייל ו-yes

אלוביץ' לוטש עיניים לכיוון בזק כבר זמן רב. עתה, לאחר שתושלם העסקה ברמה החוזית והפיננסית, אלוביץ' יצטרך להתמודד עם משימות לא פשוטות, ובראשן האילוץ למכור את סמייל ו-yes בשל ההגבלים העסקיים.

בהתאם למדיניות רבת השנים של אלוביץ', העסקה הנוכחית בוצעה בזריזות ובסודיות. המשא ומתן היה מהיר, וזאת כדי למנוע דליפת המידע.

התוכנית של הצדדים היתה להודיע באופן מפתיע על ביצוע העסקה בתחילת השבוע הנוכחי. הנהלת בזק לא ידעה דבר על ההתפתחויות עם אלוביץ' שנעשו מעל ראשם. אלוביץ' הבין כי חשיפת המשא ומתן תגרום לו נזק, ולכן האיץ את השיחות.

בסוד העניין היו רק בעלי המניות ונציגיהם, וכן יו"ר בזק שלמה רודב. כפי הנראה, גם הבנקאים המממנים לא ידעו על קיום המשא ומתן הזריז. ההערכות הן כי אלוביץ' קיבל מהבנקים הסכמה מקדמית להעמיד את המימון, על סמך חבילת המימון שגיבשו לו עבור רכישת פרטנר.

מכיוון שבדרך כלל עסקות אלו נמשכות במשך ימים עד שבועות, הפרסום החד-משמעי ב-TheMarker ביום שישי בבוקר הותיר חלק גדול מהבכירים בשוק התקשורת המומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully