וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד בשמשון: "רוב החיילים נגד פינוי"

25.10.2009 / 9:00

שני החיילים מגדוד שמשון שהניפו שלטי מחאה נגד פינוי ההתנחלות חומש יעמדו היום לדין משמעתי. אחיו של אחד מהם: "הם התגייסו להילחם באויב, לא ביהודים"

שני החיילים מגדוד שמשון, שהניפו בסוף השבוע שעבר את שלטי המחאה נגד הפינויים מההתנחלות חומש, צפויים לעמוד היום (ראשון) לדין משמעתי ביחידתם. ההערכה היא כי השניים ייענשו בחומרה רבה. בתוך כך, לוואלה! חדשות נודע כי כי בשבוע שקדם לטקס הטירונות, תכננו חיילים רבים בגדוד את המהלך ואף היו בקשר עם הוריהם כדי לתאם את הנפות השלטים.

לקראת העמדת החיילים לדין, דרשו קצינים בכירים את הדחתם המיידית של השניים מהחטיבה ואף לגזור עליהם עונש מחבוש. כל החיילים שנטלו חלק בטקס ההשבעה שהתקיים ביום חמישי ברחבת הכותל המערבי שבו במהלך סוף השבוע לביתם, והיום הם צפויים לחזור לבסיסם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצבא מנסה לעשות מזה סיפור קטן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחיו של אחד ממתכנני המחאה אמר לוואלה! חדשות כי "הצבא מנסה לעשות מזה סיפור קטן, אבל גם המפקדים בחטיבה יודעים שמה שקרה ביום חמישי מבטא את מה שחושבים החיילים בגדוד". עוד אמר האח כי "בשלב מסוים של ההכשרה בטירונות, הם הבינו שהם עומדים לשרת בצפון השומרון ואין להם שם משימות נגד הפלסטינים, כך שהם עומדים להתמודד אך ורק מול המתנחלים".

האח של אחד ממתכנני המחאה הוסיף כי "בגדוד נוצרה אווירה קשה מאוד. החבר'ה האלה התגייסו על מנת להלחם באויב, לא ביהודים. חשוב להבין, אין כאן שום עניין פוליטי. הם פעלו לפי צו מצפונם, ואף אחד ממשפחות החיילים לא שלח את הילד שלו להתחיל להילחם נגד מתנחלים. החבר'ה שעשו את זה ידעו היטב את ההשלכות והם מוכנים לשלם את המחיר".

במהלך סוף השבוע הפך האקט המחאתי לשיחת היום בקרב המתנחלים, כאשר מנכ"ל מועצת יש"ע פנחס ולרשטיין גינה את פעולת החיילים. מיד לאחר הודעת הגינוי, גיבה ראש ישיבת ההסדר באלון מורה וחבר מועצת יש"ע אליקים לבנון את החיילים ואף דרש מולרשטיין להתפטר מתפקידו. "אני קורא לכל חייל לגלות את עמדותיו בפרהסיה", אמר הרב לבנון, "אמירות ערכיות ברורות של חיילים ממהוות סמן ברור להרגשה ציבורית כללית נגד כל גירוש של יהודים מביתם. ולרשטיין ניצל את מעמדו באופן מחפיר למרות שדעתו היא דעת מיעוט".

לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully