וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרופאים שנעצרו ברומניה ישוחררו בקרוב"

24.10.2009 / 20:24

פרופ' נתן לויט וד"ר גניה זיסקינד מעוכבים במדינה מאז חודש יולי בפרשת הסחר בביציות. סגן שר החוץ הרומני, דורו קוסטה, בישר כי הם צפויים להגיע לישראל בימים הקרובים

מסתמן כי פרופ' נתן לויט וד"ר גניה זיסקינד, המעוכבים מאז סוף חודש יולי ברומניה בפרשת מרפאת ההפריות הלא חוקית, ישוחררו בקרוב לישראל עד תום ההליכים נגדם. סגן שר החוץ דני איילון נפגש הערב (שבת) בת"א עם מקבילו הרומני, דורו קוסטה. השניים נפגשו כבר לפני שבועיים לדיון בסוגיית עיכוב יציאתם של הרופאים והיום בישר קוסטה כי "ככל הנראה בימים הקרובים הרופאים יגיעו לשופט-חוקר, שכנראה ישחרר אותם לישראל עד תום ההליכים נגדם". איילון אמר כי "מדובר בנושא הומניטארי ובאנשים מכובדים. אני מקווה שיתאפשר להם להיות עם משפחותיהם עד תחילת המשפט".

בפגישה השתתפו גם בני משפחותיהם של הרופאים, שמאז תחילת הפרשה מנהלים מאבק עיקש לשחרורם. בתחילת החודש הם הקימו ועד פעולה שיפעל לשחרורם מול הרשויות הישראליות והרומניות. שני הרופאים נחשדו בתחילה בסחר בלתי חוקי באיברים, ואחר כך הומר האישום נגדם לעבודה ברומניה ללא אישורי עבודה.

בפשיטה שנערכה ב- 28 ליולי על מרפאת ההפריות הלא חוקית ברומניה נעצרו 30 חשודים, ביניהם פרופ' לויט וד"ר זיסקינד. אחרי 24 שעות בכלא הרומני החליט בית המשפט בבוקרשט לשחרר אותם למעצר בית. מאז, עפ"י החלטת התובע הרומני, הם לא הורשו לעזוב את המדינה.

העיתון הרומני "גרדיאנול" דיווח כי במרפאה נערכו 2,000 הפריות מלאכותיות וכי מחיר כל הפריה נע בין 8,000 ל-10,000 יורו. העיתון ציין גם כי רבים מהזוגות שטופלו הגיעו מישראל ומגרמניה.

פרופ' לויט הכחיש לאחר מעצרו כי המרפאה פעלה בניגוד לחוק: "המרפאה הזו ככל הידוע לנו קיבלה אישורים. לא היה שום מצב שבו היא פעלה בניגוד לחוק. על הבסיס הזה באנו לפה והבאנו מטופלות ישראליות, ועשינו את זה בהצלחה. אם היה לנו מושג קל שבקלים שמשהו לא חוקי בפעילות המרפאה, היינו סוגרים אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully