וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים תפסיק לתווך בין חמאס לפתח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.10.2009 / 17:44

מקורות פלסטינים מסרו כי בהנהגה המצרית זועמים על החלטת חמאס שלא לחתום עדיין על הסכם הפיוס. בתוך כך, נחשף כי השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל דרש מאבו מאזן שלא לחתום על ההסכם

מקורות פלסטינים בכירים מסרו היום (שבת) כי בכירי ההנהגה המצרית "זועמים מאוד על חמאס בגלל החלטתו שלא לחתום עדיין על הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני". על פי המקורות, ששוחחו עם סוכנות הידיעות הגרמנית, "מצרים מבינה שחמאס נתון ללחצים מצד מספר מדינות המעוניינות להכשיל את הסכם הפיוס במטרה לפגוע במעמדה של מצרים באזור".

"מצרים תבקש מהליגה הערבית לקיים פגישה דחופה בדרג שרי החוץ הערבים כדי לדון בדו"ח שהיא צפויה להכין על הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני ועל הגורמים שמכשילים אותו", מסרו המקורות והוסיפו כי לאחר שתגיש את הדו"ח לליגה הערבית, מצרים תכריז על כך שהיא מושכת ידה באופן סופי מנושא זה ועל כך שאין בכוונתה לתווך בין פתח וחמאס "תהיינה הסיבות אשר תהיינה".

במקביל חשף בכיר פתח וחבר הוועד המרכזי של הארגון, חוסיין א-שייח', כי השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל דרש מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא לחתום על הסכם הפיוס עם פתח. על פי א-שייח', מיטשל איים על אבו מאזן שאם הרשות תחתום על ההסכם שגיבשה מצרים, הממשל האמריקאי יטיל סנקציות על הרשות. בסופו של דבר, כאמור, לא נענה אבו מאזן לדרישות האמריקאיות וחתם על הצעת הפיוס.

בתוך כך, אתר חדשות פלסטיני דיווח כי נציגי הפלגים הפלסטינים היושבים בדמשק, ביניהם חמאס והג'יהאד האיסלמי, צפויים להיפגש הערב על מנת לדון בצו שפרסם יו"ר הרשות הפלסטינית לפיו הבחירות לפרלמנט ולנשיאות הרשות הפלסטינית ייערכו בינואר 2010. בסוף הפגישה צפויה להתפרסם הודעה משותפת של כל הארגונים הפלסטינים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר מוקדם יותר כי הוא מחויב לצו שפרסם אתמול על כך שהבחירות יתקיימו בינואר 2010. אבו מאזן התחייב עוד להשיג הסכם פיוס פנים-פלסטיני ולהמשיך במשא ומתן עם ישראל. "אנחנו מחויבים לתאריך של הבחירות משום שכך קובע החוק", אמר. בנוסף ציין כי הרשות מעוניינת בפיוס וידה מושטת לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully