וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "עזה לא תשתתף בבחירות לא חוקיות"

אופק עיני

23.10.2009 / 22:22

בחמאס הגיבו בזעם להחלטתו של אבו מאזן לקיים בחירות לרשות בינואר 2010, והבהירו כי לא יאפשרו את קיומן כי "לאבו מאזן אין לגיטימציה". ג'יבריל רג'וב: "לא נרשה שיהיה ריק שלטוני"

גורמים בחמאס הגיבו בזעם להחלטתו של אבו מאזן לקיים בחירות לרשות הפלסטינית בינואר 2010. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר הערב (שישי) כי "אני בספק אם רצועת עזה תשתתף במשהו לא חוקי. לא יהיו בחירות ללא פיוס לאומי. הפיוס הוא הדרך היחידה שתוביל לחוקיות אבו מאזן, ואחר כך לבחירות. אבו מאזן איבד הלגיטימיות שלו כנשיא בינואר 2009. לחמאס יש אפשרויות, היא לא תסכים להחלטות לא חוקיות".

גורם בחמאס אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "חמאס לומד את האפשרות לקיים בעזה בחירות נפרדות, גם כן בינואר 2010, כדי שיהוו אמצעי נגדי לצעד החד צדדי עליו הכריז אבו מאזן".

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, מיהר להגיב להודעתו של אבו מאזן, ואמר כי "ההודעה מהווה מכה למאמצי הפיוס ומרחיבה את הפילוג". אבו זוהרי הוסיף כי "בהודעתו אבו מאזן נענה לדרישות האמריקאיות, לסכל כל הסכם צפוי עם חמאס שלא כולל הקמת ממשלה שמסכימה לתנאי הרביעייה". מוקדם יותר אמר ממלא מקום יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר אחמד בחר, כי העם הפלסטיני לא יסכים לבחירות שייערכו ללא הסכמה לאומית "משום שהן יביאו להעמקת הפילוג הפלסטיני.

בפתח מברכים, השאר מבולבלים

חבר הוועד המרכזי של פתח, ג'יבריל רג'וב, אמר בעקבות החלטת אבו מאזן כי "זוהי זכות חוקית של אבו מאזן. אנחנו בפתח ראינו שהאפשרות היחידה לשמור על הדמוקרטיה ועל הכוח הפלסטיני היא הבחירות. לכן, הוציא הנשיא הוראה. אי אפשר לשחק בתאריך, במיוחד לאחר שבחמאס דחו את המאמצים המצרים. חמאס עשו טעות בכך שלא ענו למסמך הפיוס המצרי. לא נרשה שיהיה ריק שלטוני".

רג'וב הוסיף כי "חמאס מציב תנאים ומתנהג כאילו הוא מעצמה. אולם, רג'וב חמאס אינו מעצמה ולא יכתיב את רצונו לעם הפלסטיני. בשבועות הבאים נבדוק אילו מנגנונים יוכלו להבטיח השתתפות של הפלסטינים בעזה, בגדה ובמזרח ירושלים בהליך הבחירות". רג'וב ציין כי "חמאס לוקח בשבי מיליון וחצי פלסטינים בעזה. אם הם רוצים שתהיה סמכות לאומית פלסטינית אחת, הדרך היא הבחירות. בחמאס רוצים לחכות רגל על רגל עד שנסכים לתנאיהם, ואנחנו לא נסכים לתנאיהם".

השייח' נאפז עזאם, חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האיסלמי, אמר הערב כי "העם הפלסטיני מחכה לפיוס בקוצר רוח, אך לא מחכה לצעדים שמעמיקים את מצב הפילוג, ושמביאים לסבל נוסף". עזאם הוסיף כי "מה שבטוח הוא שהצעד הזה מסבך עוד יותר את המצב הפלסטיני". עזאם הזהיר מאפשרות של קיום בחירות בגדה המערבית ולא ברצועת עזה ואמר כי "קשה לקיים בחירות ברצועת עזה בצל מצב הפילוג, ואף אחד לא יודע מה יהיה".

החזית העממית לשחרור פלסטין הבהירה כי היא לא מתנגדת לצו הנשיאותי שפירסם אבו מאזן, המורה לקיים בחירות בראשות הפלסטינית בראשית השנה הבאה. עם זאת, הדגישו בחזית העממית כי הבחירות צריכות להיערך בצל הסכמה לאומית. בכיר הארגון, כאיד אל-רול, אמר כי "פרסום הצו נעשה במסגרת החוקים של אש"ף" והוסיף כי "במצב בו לא נגיע להסכמה לאומית תודיע החזית העממית עמדה ברורה בנוגע לנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully