וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה חדשה ברשת קוראת לשחרור רייפמן ממעצר

ערן אזרן

24.10.2009 / 10:15

היוזמים טוענים כי עקב "פגמים שיפוטיים" בהחלטה לאסור את איש העסקים, יש לשחררו לביתו, ומציעים להרחיק את השופטת אלשיך ליומיים על כל יום שלא תחזור בה מהחלטתה "ההרסנית"

עצומה חדשה הופיעה ברשת האינטרנט בימים האחרונים תחת הכותרת "לשחחר את אלי רייפמן ממעצר". יוזמי העצומה, ששמם אינו ידוע, טוענים כי עקב "פגמים שיפוטיים" בהחלטה לאסור את אלי רייפמן, יש לשחררו לביתו.

כזכור, רייפמן נשלח על ידי השופטת ורדה אלשיך למעצר של 45 יום, מאחר ולא העביר את מניותיו לכונס הנכסים שמונה על ידי בית המשפט, איתן רז, לאחר שנקלע לחובות המוערכים ב-315 מיליון שקל. רייפמן שוהה במעצר כבר למעלה משלושה שבועות.

גם לאחר שעירער רייפמן לבית המשפט העליון, השופטים קבעו כי אין כל פגם בהחלטה להורות על מאסרו כל עוד לא יגרום להעברת המניות לידי ארז. עם זאת, ביטלו השופטים את החלק בהחלטה הקובע כי בגין כל יום נוסף של הפרה לאחר 45 הימים ייאסר רייפמן למשך יומיים בלא לקיים דיון נוסף.

כותבי העצומה מתייחסים לשופטת אלשיך, שקבעה כי על רייפמן להישלח למעצר, וכותבים כי "החלטה מחייבת את כבודה לעצור בצד ולבחון היטב-היטב אם לא הצליחה יותר מדי, אם לא גבה לבבה, ואם לא נסחפת היא לחשבונות אישיים עם מר רייפמן, תוך שהיא סוחפת עמה, למעמקים, את כל מערכת המשפט".

עוד נכתב בעצומה כי "מעורבותם של שופטים במקרים כלכליים מסובכים איננה טבעית", שכן "בדרך כלל שופטים לא מבינים די בנושאים אלה". לדברי המארגנים, "ההחלטה המופרכת מיסודה, של כבוד השופטת אלשיך, פוגעת אנושות במוניטין שצברה". כמו כן נכתב ש"ההחלטה להעניש את רייפמן פוגעת ביסודות המשפט בישראל", וכן שהיא "מהווה ביזוי של בית המשפט בריבוע ובשלישית, והרבה יותר חמור מהביזיון של רייפמן".

בעצומה ממשיכים להאשים את השופטת, ומשתלחים בהחלטתה. "שנייה אחת חוסר של שיקול דעת ומגדל ענק של קרדיטים מתמוטט. ואם בארזים נפלה שלהבת, אם בכירי השופטים והמוערכים שבהם משתמשים בחוק כהמלצה בלבד, מה יגידו אזובי הקיר", נכתב.

בעצומה נטען כי "לו רצה רייפמן להשתחרר מהכלא בכל מחיר, כל שהיה עליו לעשות, זה לאכול את המניות, עדיף עם ראיות, להרים דגל, והוא מיד בבית". בסוף הדברים, ממליתים המארגנים לנשיאת בית המשפט העליון, על משקל אותה "החלטה קלוקלת", להרחיק את השופטת אלשיך מהספסל ליומיים, על כל יום שלא תחזור בה בפומבי מהחלטתה "ההרסנית", כלשונם, כנגד רייפמן.

מארגני העצומה מציינים כי היעד הוא להגיע ל-20 אלף חתימות; עד כה נאספו 261 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully