וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים צפוי להוביל את מימון עסקת בזק

אתי אפללו

23.10.2009 / 14:47

כדי לרכוש את מניות השליטה בבזק נדרש אלוביץ' לגייס כ-7 מיליארד ש"ח, אשר כרגע מסתמן כי הרוב המוחלט של המימון יעשה באמצעות מימון בנקאי

"הופתענו מהחשיפה היום בבוקר ב-TheMarker על עסקת בזק. צריך לבדוק איזו עסקה תתגבש, ואז נחליט אם אנחנו בפנים או לא" - כך אומרים הבוקר בכירים בגופים המוסדיים הגדולים ובמערכת הבנקאות. עם זאת, ההערכות בשוק הן כי מי שיוביל את מימון העסקה יהיה בנק הפועלים.

בעסקה, שהתחילה להתגבש ביום רביעי בלילה, ימכרו בעלי השליטה בבזק 30.7% ממניות החברה. אלוביץ' צפוי לשלם כ-7 מיליארד שקל עבור השליטה. ההערכות הן כי המחיר הסופי יהיה גבוה באחוזים אחדים מעל מחיר השוק – המהווים את פרמיית השליטה. מימוש העסקה תלוי בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת. הצדדים מנהלים מגעים מתקדמים אך העסקה עדיין לא נחתמה.

כדי לרכוש את מניות השליטה בבזק נדרש אלוביץ' לגייס כ-7 מיליארד שקל, אשר כרגע מסתמן כי הרוב המוחלט של המימון יעשה באמצעות מימון בנקאי, של בנקים מקומיים, וכי לא מתוכננת כרגע הנפקת חוב למימון העסקה. מקורבים לעסקה מעריכים כי לאלוביץ' יהיו מספר שותפים פיננסים, אולם הוא יוביל את העסקה לבדו ולא יצרף אליה שותף אסטרטגי. ואלוביץ' עצמו יצטרך להעמיד כ-2.5 מיליארד שקל כהון עצמי.

"לפועלים יש הרבה מאוד כסף למתן אשראי"

בשוק ההון ציינו כי עדיין מוקדם לדבר על חבילת מימון תפורה, וכי יש לחכות ולראות מה תהיה העסקה לפני שמדברים על מימון. עם זאת ברור שעסקה בגדל כזה תעבור דרך אחד משני הבנקים הגדולים בישראל - הפועלים ולאומי. "בנק לאומי הוביל את מימון רכישת פרטנר על ידי בן דב, ותשומת הלב של בנק לאומי היא בעסקת פרטנר. לא סביר להניח שהוא יעמוד בראש קבוצת מימון גם בפעם הזאת", מעריכים בשוק.

מקורבים לבנק הפועלים ציינו כי "צריך לזכור כי לבנק הפועלים יש הרבה מאוד כסף למתן אשראי". ההערכות בשוק גורסות כי בדומה ללאומי בעסקת פרטנר, אם אכן יוביל בנק הפועלים את המימון לעסקת בזק, לא מן הנמנע כי יבקש נתח ממניות החברה. בהערכה זו תומכת העובדה כי לקראת הדיונים על תוכנית העבודה לשנת 2010 ציינו בבנק כי הם בוחנים אסטרטגיה של הגדלת השקעות ריאליות. עם זאת יש לציין כי בינתיים מדובר ככל הנראה בשיחות בין הצדדים, והמימון לעסקה עדיין לא סגור.

גוף נוסף שעשוי להתעניין בעסקה הוא קרנות הפנסיה הוותיקות עמיתים של יעל אנדורן. בשוק מעריכים כי לאחר שנמנו עם המתעניינים במימון עסקת פרטנר, הם רואים בענף התקשורת ענף אטרקטיבי להשקעה, ובשוק מציינים כי הם רואים בהשקעה במימון עסקת בזק, השקעה בסיכון נמוך יותר מהסיכון במימון עסקת פרטנר.

נתון נוסף שמעניין בהקשר לעסקת בזק, הוא שחברת הביטוח הגדולה מגדל, שגם דרכה עוברות מרבית העסקות הגדולות בשוק, היא אחד הממנים של קבוצת איפקס-סבן, שמוכרת את מניות בזק. עם זאת, מקורבים למגדל ציינו כי יש לחכות ולראות איזו עסקה תתגבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully