וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה על התקציב: שרי ש"ס מסרבים להיפגש עם שרון

24.12.2001 / 0:30

ראש הממשלה פועל הלילה להשגת רוב לקראת ההצבעה על התקציב בממשלה מחר; השר ישי לליכוד: אל תנסו להעביר את התקציב בלעדינו; מוקדם יותר הודיע הנגיד על הורדת הריבית בשני אחוז

ראש הממשלה, אריאל שרון, פועל הערב והלילה לגיבוש רוב בהצבעה על התקציב מחר בממשלה. שרון נועד הערב עם שרי הליכוד, שצפויים לתמוך בתקציב. ראש הממשלה מעריך כי ההצעה תעבור ברוב דחוק. שרון נפגש עם שרי העבודה, שמאיימים לא לתמוך בתקציב, לאור התנגדותם להקפאת חוק הנגב והקפאת ההטבות לסטודנטים.

ראש הממשלה היה צפוי להיפגש הלילה גם עם שרי ש"ס, אך הם הודיעו כי לא יגיעו לפגישה איתו. יו"ר התנועה, אלי ישי, אמר שהצעת התקציב מהווה מכת מוות לשכבות החלשות. ישי הזהיר את הליכוד שלא ינסה להעביר את התקציב עם מפלגת העבודה וגורמים באופוזיציה, ללא ש"ס. לדבריו, הוא יביא מחר לממשלה הצעות חלופיות לתקציב.

שרון: על חברי הכנסת לשמש דוגמה

כתבי "הארץ" מוסיפים:

מוקדם יותר הערב הודיעו שרון, נגיד בנק ישראל ד"ר דוד קליין ושר האוצר סילבן שלום, במסיבת עיתונאים משותפת על הפחתת הריבית בשני אחוזים, הסרת תקרת המק"מ (מלווה קצר מועד) ועל הורדת רצפת האלכסון והבטחת הגבול התחתון של רצועת הניוד, כך שתהיה באופן קבוע 4.1 שקל במונחי סל מטבעות.

הנגיד גם הודיע על העלאת השיעור המותר של השקעות משקיעים מוסדיים (קופות גמל, קרנות פנסיה וביטוח חיים) בחו"ל מ-5 אחוזים כיום ל-20 אחוז ועל הסרה מוחלטת של תקרה זו בסוף 2002. עוד הודיע שרון במסיבת העיתונאים על הקפאת חוק הנגב וחוק משפחות ברוכות ילדים, וקרא לחברי הכנסת לבטל את החוק המגדיל את תקציב הכנסת, ו"לשמש דוגמה" לקיצוץ.

שרון ושלום יציעו מחר בישיבת הקיצוצים של הממשלה להסמיך את שר האוצר להפחית את נטל המס על השכבות החלשות, המשתכרות שכר מינימום, ולהטיל מס מיוחד לשנה על בעלי השכר הגבוה, מעל ל-30 אלף שקל בחודש, זאת במסגרת עדכון תקציב המדינה ל-2002.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס האוצר כדי להציג את מסגרת הקיצוצים, אמר מנכ"ל המשרד, אוהד מראני, כי הקיצוץ בתקציב 2002, בהיקף של 6.15 מיליאד שקל, בא למנוע משבר כלכלי ופיננסי במשק. הקיצוץ בנוי על הקפאת הוצאות הממשלה, הקפאת השכר בשרות הציבורי והממשלתי, והקפאת קצבאות הביטוח הלאומי.

לא יהיו מיסים חדשים

בבסיס תוכנית האוצר, קיצוץ של 3 אחוזים בתקציבי כל משרדי הממשלה. במשרד הביטחון יבוצע קיצוץ גדול יותר, שיסתכם במיליארד שקל. בנוסף, יוקפאו כל גמלאות הביטוח הלאומי, למעט גמלאות נכות. להערכת האוצר, בשלוש השנים האחרונות עלו הגמלאות הרבה מעבר לעליית מדד המחירים לצרכן והצמיחה במשק.

ההערכה היא כי הנזק למקבלי הקצבאות ינוע בין 1.25 אחוזים לשני אחוזים. האוצר מציע לממשלה גם לקצץ בקצבאות הילדים. התוכנית שהציג האוצר כוללת גם פרק גדול וחשוב להקטנה דרמטית של האבטלה ב-2002, על ידי הורדה חדה של מספר העובדים הזרים, ושורה של שינויים מבניים במשק שמטרתם החזרת מקבלי הבטחת הכנסה והמובטלים למעגל העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully