וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן למזכ"ל האו"ם: "מנע העברת גולדסטון לדיון"

פנחס וולף

23.10.2009 / 10:36

שר החוץ שוחח עם באן קי מון בנוגע לדו"ח גולדסטון, המאשים את ישראל בפשעי מלחמה. "נוצרה מציאות בינלאומית מעוותת שבה בכל פורום בינלאומי יש רוב אוטומטי נגד ישראל"

שר החוץ אביגדור ליברמן שוחח אמש עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון בנושאים שונים הנוגעים למזרח התיכון, בהם דו"ח גולדסטון שקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעופרת יצוקה. ליברמן אמר כי "נוצרה מציאות בינלאומית מעוותת שבה בכל פורום בינלאומי יש רוב אוטומטי למדינות הרחוקות מרחק רב מאוד מדאגה לנושא זכויות אדם כמו קובה, בנגלדש, פקיסטן וערב הסעודית והן הופכות את המערכת הבינלאומית לכזו המאופיינת בצביעות ופועלת לפי דעות קדומות".

לדברי ליברמן, "צריך לחשוב איך מתקנים את המצב בכדי שתהיה מערכת בינלאומית אמינה ומאוזנת". השר ליברמן אמר למזכ"ל האו"ם כי הוא מקווה שלא יעביר את החלטת מועצת זכויות האדם לדיון במועצת הביטחון או לעצרת הכללית. "זה בלתי אפשרי שהפלסטינים ינהלו משא ומתן עם ישראל בזירה המקומית ויילחמו בישראל בזירה הבינלאומית".

אתמול טען גולדסטון בראיון לרשת אל ג'זירה כי ההאשמות נגדו מצד ישראל ומצד ארה"ב באות על רקע אישי ולא ענייני. "אין לי ספק שהרבה ממבקרי – רובם המכריע – לא קרא את הדו"ח", טען גולדסטון. לטענתו, ההוכחה לכך היא שאף אחת מההאשמות נגדו אינה מתייחסת לתוכן הדו"ח.

גולדסטון העריך כי ארצות הברית, רוסיה וסין יסרבו להעביר את הדיון בדו"ח למועצת הביטחון של האו"ם. גולדסטון הדגיש עוד כי האו"ם בסופו של דבר לא ידון בדו"ח שחיבר, בו נקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך המבצע ברצועת עזה, "לכל מדינה הנוגעת לעניין תהיה זכות לדון בהאשמות בבתי המשפט המקומיים שלה, תוך שימוש בדין הבינלאומי".

לפני שבוע אימצה מועצת זכויות האדם של האו"ם אימצה לאחר הצבעה את הדו"ח של השופט ריצ'רד גולדסטון. בדיון מיוחד שנערך במועצה הצביעו 25 מהמדינות החברות בה בעד ההחלטה לאמץ את הדו"ח. שש מדינות הצביעו נגד הדו"ח ו-11 נמנעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully